onsdag 22 januari 2014

Målsättning


Det är nytt år och jag är motiverad!
Jag går upp 6 varje morgon och går i ett projekt om veckorna.
Personlig utveckling ingår bl.a och man får bra verktyg.
Lär sig tänka rätt, stärker självförtroende och självkänsla.
Man växer i sig själv och mår allmänt bättre.
Känns skönt att ha en del att göra om veckorna igen.
Ser även till att äta bättre, för att orka hålla igång.

Något annat jag tänkt på sen i höstas är att börja på gym.
Syrran tog ju med mig på två olika pass på mellandagarna.
Vi körde först ett pass med hard core och sen zumba.
Kändes friskt och bra! Motivation till att komma igång.
Vi har ju många gym i stan. Olika erbjudanden och utbud.
Registrerade mig iallafall igår kväll, så nu är det bara köra!
Fick ett bra erbjudande där bl.a kostråd och 3 träffar med PT ingår. 
Jättebra som nybörjare ju. Hjälp att komma igång.

Efter projektet idag så tittade jag in på gymmet.
Mycket trevligt bemötande! Jag fick medlemskortet,
skrev på papper, bjöds på kaffe och blev runtvisad. Välkomnande!
Bokade faktiskt upp mig på 2 pass, med start redan ikväll.
Var där någon timma innan för att känna av stället lite. 
Körde en del crosstrainer, löpband och roddmaskin.
Sen dansades det loss till sh'bam. I helgen blir det zumba.
Känner mig stolt över mig själv faktiskt.




Här är ett klipp från min förra arbetsplats, Skandiateatern.
Zumba Marathon var en riktigt Kul kväll på jobbet!
Var med och dansade så mkt jag orkade dessa 5-6 timmar.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Härligt för dig att du kommer igång med saker igen, det är ju då som livet leker ;)
Kram