tisdag 10 december 2013

Bucket List ツ


Det har varit två bra dagar med julig stämning.
Det snöade hela söndagen, vilket är ett stort plus på advent.
Risgrynsgröt med kanel till frukost, nån julfilm, glögg, choklad, 
julmust och givetvis tända ljus i hela lägenheten blev det.
Advents bakade också till julmusik. Det blev 8 stora brödkakor.
Varmt, nybakat bröd med ost på, är inte alls fel.
En stämningsfull och skön andra advent blev det allt!


Igår blev en dag där jag fick en massa gjort.
Var iväg och klippte mig, fick ärenden uträttade...
Frigjorde ytor hemma, där det samlats kläder och papper.
Ner i tvättkorg, samt lägga undan papper som ska sparas.
Städade också på toa och i köket. Ja, jag fick en massa gjort.
På kvällen kunde jag mysa med gott samvete.


Idag gick jag upp tidigt. Utanför fönstret är det grått och
snön smälter dessvärre redan bort, men tända ljus, morgonkaffe 
och nyhetsmorgon skapar ändå mysstämning.
Har en del att tvätta inför julresan till familjen på måndag.
Idag tänkte jag även tvätta mattor och lite sånt.
Helt otroligt att det snart är jul och nytt år. Går fort nu.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

mm dem brödkakorna ser goda ut, skönt att du är här hos oss nu, nu ska vi bara ha det roligt
Kram