lördag 9 november 2013

Pyssel

Idag händer det en del kul på Mirum Galleria.
Magdans, bollywood- dansare, spådamer, marknad,
live uppträdande från gruppen Medina och mkt mera.
Jag valde ändå att ta det lugnt hemma, denna regniga dag.


Igår hade jag en pyssel fredag i lugnans ro.
En liten runda på stan och fick lite ärenden gjorda.
Kollade även lite på muggar på Indiska.
Vore kul med nya, men vill inte att de är varken för stora,
eller för små. Ett inköp som dock får vänta lite.


All julskyltning gjorde att jag kom i lite julstämning på stan. 
Insåg att det verkligen inte är långt kvar till advent.
Då kommer bl.a mina fina fönster stjärnor åka upp igen.
Jag älskar advent och juletider. Mysigt!
Funderar även på julklappar. Vad ska man köpa? 
Vad önskar jag mig? Fyller ju 30 dan före julafton med....


Fick en hel del gjort hemma igår kväll.
Städade, röjde och fixade med lite diverse. Behövdes.
Medan de flesta måste ta till alkohol på helgen,
så avnjöt jag istället en mumsig kopp med Caramel Macchiato.
En lugn och harmonisk pyssel fredag blev det allt.

1 kommentar:

Mamma sa...

Mysig längtar till Advent nu ,kul att du gillar kaffe caramel :)
Kram