söndag 17 november 2013

Home sweet home ♥

Den 30 oktober byttes mitt parkettgolv.
Jag har nämnt det, men inte visat er. Så det tänkte jag nu göra.
Som ni ser precis här nedan, så var parketten ganska skadad.
Vattenskada, som fått parketten att resa sig..
.
.
Direkt när jag kom hem ifrån besöket hos mamma,
så satte jag alltså igång att flytta bort alla möbler.
Lite tungt och bökigt, men envis som man är, så löser det sig alltid.
Mitt lång-smala sovrum var fullt. Man får packa Smart!
I badrummet, som även det är lång-smalt, ställde jag möbler också.
Tur att parketten blev färdig samma dag den påbörjades.
På kvällen var det bara att städa och ställa tillbaka möbler.
Känns riktigt Skönt att ha fått allt detta klart!
Nya golvet är en ekparkett, 3-stav. Blev bra, tycker jag.
.
.
På köksfotot nedan, så ska ett tyg sättas upp under diskhon.
Det ska dölja diskmaskin, samt underredet av diskbänk.
Har lite små fix kvar, men så här ser det ut här hemma nu:
Om exakt 2 veckor är det advent.
Kommer putsa fönster och lite allmän grovstädning tills dess.
Ska sen bli kul att få advents fixa lite här hemma.
Mina stora fina pappstjärnor i fönster. Advents baka.. Mysigt!
.
.
I denna stund sitter jag omringad av tända ljus överallt.
Har ikväll avnjutit caramel macchiato på tassimo, samt en tallrik glass.
En trevlig kväll på en allmänt skön pyssel söndag.
Strax ska jag göra nått annat jag mår bra av - sjunga.

1 kommentar:

Mamma sa...

Oj oj oj så fint du har fixat till det ser riktigt mysigt ut
Kram