onsdag 22 februari 2012

Long story short


Igår passade jag på att putsa fönster. 
De blir ju smutsiga så fort när man bor centralt intill en väldigt trafikerad väg.
Våren är ju nästan här och solen får snön att smälta. Blir extra smutsigt i början.
Vi har de senaste veckorna haft mestadels strålande sol om dagarna.
Känns verkligen som vår och man blir lite piggare och gladare! 
Skönt med rena fönster igen! Nu välkomnar jag våren och värmen!

I förra inlägget skrev jag om Arbetslivs Resurs.
Det är svårt att sättas i praktik, utbildning eller jobb, om hälsan inte är bra.
Idag har jag varit hos hälsocoachen. Detta var första individuella mötet, 
så hon ville ha lite psykiska och fysiska grunder.
Fysiskt har jag bl.a mag- och tarmproblem, bråck i övre magmun, refluxsjukdom, 
inflammationer här och var, smärtor i bröst och en eventuell magkatarr.
Har åter igen nu i flera veckor haft ständig halsbränna Varje dag. 
Känns som jag kan spruta eld! Tär på psyket!
Symptomen förvärras bl.a vid fel kost, tunga lyft, framåtböjningar och Stress.


Som ni nog vet, så undviker jag gärna att skriva om hälsa på nätet.
Skulle kunna skriva hur mkt som helst, men några rader per år räcker.
Intresserar nog inte er att läsa om iallafall. Räcker att nära och kära vet min hälsa.
Frågar någon så svarar jag så klart också.
Ska iallafall bli intressant att se vad hälsocoachen kan hjälpa mig med.
Jag fick fylla i en lista med psykiska och fysiska problem,
samt hur starkt problemet är på en skala. Sedan skulle jag välja ut tre av de alla,
som jag anser är viktigast att jobba lite extra med. Valde bl.a magen.
Hälsa styr ju vardagen enormt mkt och mina problem symptom blir ju Fler med tiden,
så ska bli skönt att se hur hälsocoachen kan hjälpa mig.
Har inte gjort annat sen barnsben, än att söka vård hela tiden. Tröttsamt!

Inga kommentarer: