tisdag 17 januari 2012

Leka doktor


Natten till lördag, då vi precis hade lagt oss, så började det.
Wilmer spydde 4 gånger den natten. Jag kunde sen somna vid 4.
Ingen fara när ett djur spyr. Inte hela världen.
När det sen fortsatte på söndagen, så förstod jag att han fått nån kräksjuka.
Men jag var fortfarande lugn och vet ju vad man ska göra i det läget.
Så jag satte honom att fasta. Endast vatten tillgång alltså.
Måndagen gick alltså ut på att endast fasta honom.
Det är de klassiska tipsen som veterinärer säger vid kräkningar,
att man fastar hunden i 1-2 dagar och därefter ger man successivt
små doser i taget av kokt ris och kokt torsk.

Idag är han fastad tillräckligt och intaget av riset och torsken kan börja.
Hans vanliga torrfoder, börjar jag inte med förrän Imorn.
Så idag är det bara ris och torsk som gäller, för att balansera magen.
Han spydde inte på hela måndagen iallafall. Inte ens galla kom upp.
Wilmer talade om igår kväll att han var hungrig
och efter sista promenad rundan igår på sen-kvällen så vaknade magen.
Den kurrade och levde jätte högt! Men Idag ska han ju få äta igen.
Hoppas nu bara att kräksjukan försvunnit!

1 kommentar:

Tiggir sa...

Hoppas att det också att det försviner snart! Inte kul när ens djur blir dålig!
Ris är väldigt bara..Är torsk också!
Ger Lotus ris när han spyr..Men nu var det ett bra tag sen han spyde!

Kram kram=)