lördag 1 januari 2011

Nyår 2011

 Intro
Sista dygnet var lite jobbigt för mig och natten till 31 dec, hade jag stark ångest.
Ska ha "det roliga", så hormonerna spelar enorma spratt vissa månader.
Var tungt inombords och jag bara grät och hade mig, fast i tystnad.

Sov inte så bra heller pga detta, och bara 4 timmars sömn blev det, sista natten på året.
Svullna ögon, som jag la isklampar på, för att få ner svullnad.
Men det blev sen bättre faktiskt!



31 December
Vi åkte in till stan på förmiddagen, runt tolv.
När vi handlat klart, så hämtade vi upp Nanen och åkte ut till landet/lilla byn.
Först tog vi oss kaffe och bullar över lite prat.
 Sen tog vi oss lite baguette med ost, sallad och Baccardi Breezer.
 
 
Vi valde att fira lugnt och litet detta nyåret. Men ändå lite mys tillsammans.
Vi hade tända ljus i hela lägenheten och marschaller var tända utanför huset.
Det blåste dock ganska så hårt, att marschallerna ibland slocknade eller välte runt.
Det var även ganska milt och varit i några få dagar nu,
så då man var ute, kunde man höra hur snön sakta smälte omkring oss.



När kvällen kommit, tog vi fram vienetta glass, 
som serverades med persikohalvor, banan, non-stop och grädde. Inte alls fel!
Detta åt vi framför lite tv underhållning.
 
 
 
Jag provade att rasta Wilmer emellanåt, 
inte alls lätt, för han är rädd för fyrverkerier och smällar, 
så väldigt svårt att rasta en hund som har panik.
Tog tid och flera försök, men Fick honom äntligen att till slut kissa lite, 
så han kan stå sig till Efter tolvslaget.
 
Bäst att undvika gå ut, förrän allt smällande är över, helt enkelt.
Hans första nyår var hemsk för honom! TOTAL PANIK!!!
Förra året var hans andra och då var vi på hemmaplan.
Men i år är det hans tredje nyår och precis som hans första år,
så är vi inte hemma i hans grund trygghet och det var lite jobbigt för honom i år.
Gick dock ändå väldigt bra med årets nyår Ändå, måste jag erkänna!




När vi smält glassen och Wilmer äntligen hade fått kissa, så tog vi fram ostbögar!
Blev mer tv underhållning och prat, bland alla tända ljus omkring oss.
Plötsligt började det att ösregna ute!!!
På tv så var det lite underhållning och sång från en scen i Stocholm och Där snöade det för fullt.
Hellre snö än regn som skapar isgata och blask.... Nåja, det ösregnade hos oss.

 
Regnet hade slutat, eller iallafall avtagit lagom till tolvslaget.
Jag skålade med Baccardi Breezer och dom skålade med Heineken.
Grannarna runt om oss här på gatan, var ute.
Flera familjer omkring vårt hus, hade egna smällare och det smällde runt om huset här.
Gick bra med hundarna, så länge man satt intill Wilmer var han också lugnare.



Syrran är född 1 Januari, så jag grattade henne vid tolvslaget också! 
Grattis åter igen till henne!



Ett lugnt nyårsfirande, men ändå trevligt och skönt!
Tack till er som var med, er som skickat hälsningar och slutligen:
Gott Nytt år och en mkt GOD fortsättning på 2011.

1 kommentar:

Tiggir sa...

Vad myset det ser ut=)
Bamse kram