söndag 26 december 2010

Juldagen


På juldagen sov vi ut här och syrran frågade sen om jag vill hänga med till pappa.
Vi skulle åka dit vid 16 kanske och jag tackade Ja till att följa med.
Syrran hade pappas bil, så hon hämtade mig här utanför Lidköping.
Det blev fika och då bl.a också syrrans Goda snickerskakor som hon hade med sig. 
Dom var mkt uppskattade av pappa också!
 
 
Det var julstämning även hos pappa och nedan ser ni stjärna i köket,
och sen ser ni en del av hans rymliga, inglasade balkong:



Vi såg någon film, för han kan hyra gratis på sin digital box, som julerbjudande.
Pappa ville se "Bröderna Karlsson", men plötsligt fann han den inte i listan.
Men vi såg bl.a "Kommissarie Späck" iallafall.
Senare blev det en långpromenad på någon timma kanske.
Jag och pappa följde syrran hem och sen fortsatte vi gå.
Jag väntade in sms från mamma, för jag skulle åka med henne hem.

 
 
Efter lång promenaden, så hängde jag med pappa upp till sig igen,
men då mamma hörde av sig så hämtade hon upp mig hos pappa helt enkelt.
Var hemma 23.30 typ och det har förutom besöket hos pappa, varit en lugn dag.

Provade pappas mössa, rätt fin faktiskt!



Sen jag kom hem från pappa så har jag bloggat ikapp mig.
Blev en skinksmörgås förut också, Mums!
 Det snöar massa ute också och det tycker jag om! Härligt!
 
 
 Nä, nu har vi kommit in på Annandag Jul. Klockan är över 5.
Men nu känner jag hur ögonen sprängs och allt, så ska väl lägga mig rätt snart.
Var ute med hundarna en kortis nyss, för annars har dom jätte bråttom då vi väl vaknar idag. 
Men måste lägga mig nu... Trött! 
Vi ska till mormor och morfar imorn, tror jag. Vi ska äta lutfisk ihop där. 
Tid vet jag inte än, men vi pratade om att ta det på annandagen.

1 kommentar:

Tiggir sa...

Ja mössan var rätt så finn & du passar så bra i den också=)
Kram