lördag 6 november 2010

Wedding Preparations

Fortsättning på Detta tidigare inlägget om skorna.
 
 
Fick ju en veckas ångerrätt. Vilket är bra för då kan man ju som hon själv sa i kassan,
gå med skorna hemma lite och känna efter. Känns dom inte bra så får man pengarna tillbaka.
Igår var alltså min sista dag att ångra mig.
Men eftersom jag behöver ett par skor till min klänning på bröllopsfesten,
och ju inte hinner leta efter bättre skor innan festen, så äger jag dessa nu alltså.

Skorna känns lite svåra till min fot och allt, men kan ju inte ha vad som helst för skor
till en sån klänning precis så får lite "stå ut" med dessa och sen sälja dom efter festen isåfall.
Klänningen har jag ju haft länge nu, så nu är allt införskaffat som behövs.
 
 

Vet inte vad det står för klädsel i inbjudan ännu, eftersom jag inte är hemma och kan läsa inbjudan.
Men kan vara bra att veta vad övriga ska ha på sig, så man inte ser för "överklädd" ut lixom.
Det kan ju kännas lite obekvämt...
 
 
 
 Höstens Bröllopsfest
så har jag TVÅ klänningar hemma.
Färg avslöjar jag inte eftersom bruden sagt att hon vill bli överraskad.
Hon ville ha tre tärnor och valde tre färger. 
Vi ska ha varsin färg och hon vill inte veta vem som ska ha vilken färg.
 
Har som sagt var 2 stycken klänningar hemma..
Först köpte jag nämligen en och den kändes inte alls bra, så fick skicka efter En Till klänning,
fast i en annan modell och den kändes väl bättre. Så därför har jag två klänningar hemma.
Kommer sälja dom båda sen efter festen. 
Hoppas bara att nån köper dom för det kostar ju att sätta ut både auktioner på tradera och på blocket.



Januari Vigseln
Nåja, nu ska jag leta klänning till januari vigseln också. Min syssling gifter sig.
De två klänningarna jag har hemma är köpta till just bröllopsfesten i höst.
Dom är köpte i färg och sånt efter brudens önskemål, så inget jag skulle köpt om jag själv valt.
Vill därför inte ha någon av de klänningarna på denna vigseln.
Till januari vigseln får jag välja helt själv och då blir det nått helt annat jag väljer.
 
Inbjudnings kortet till januari vigseln fick jag i god tid.
Blev väldigt Glad då jag plötsligt fick detta fina kort i brevlådan. Väldigt fint kort!
Det är ett silvrigt med lite glitter i och så har dom klistrat på ett sött hjärta vid hörnet innan man öppnar kortet.




Kortet var även fint inuti, så klart! Kommer spara undan detta som minne.
Nedan så 'tejpade' jag för vilken kyrka och vilka telefon nr man ska meddela sig till.
Sån info som man inte lämnar ut helt enkelt.

 
 Klicka på inbjudan för att se bättre.
 
 
Högersidan är fint i lite 'scrap book' där dom alltså klistrat på lappen på det silvriga kortet.
Väldigt fint hur som! Klädsel är 'kavaj'. 
Det står ju alltid sånt på inbjudningar och man kan få googla på 'klädkoder' 
för att läsa mer vad tex 'kavaj' innebär.


höstens bröllopsfest vet jag inte än vad det står som sagt.
Vi tärnor har ju redan köpt allt vi ska ha efter brudens önskemål,
men man vill ju inte se för 'överklädd' ut som sagt, 
så lite spännande att se vad den allmänna klädkoden blir, 
så vi inte kommer som värsta prinsessorna och alla andra klär sig enkelt.
Ska väl skriva ett sms och fråga här sen.

2 kommentarer:

Nettan sa...

Ja det blev ju inte riktigt som vi tänkt.. Så vi får tänka om :S

Josefina sa...

mm.... har ju visst blitt så...
kämpat hela året med att leta fram allt jag ska ha och nu sitter jag med allt hemma. Kastat ut mkt pengar på detta också... men men