torsdag 11 november 2010

Onsdag


Vi vaknade upp till snö på tisdagen, men nu var det Mer snö.
Det snöade ju non stop på tisdagen, för vi Vaknade till att det snöade och sen slutade det aldrig.
 
Vår onsdags runda på morgonen var mysig med all snö.
Wilmer fick promenera i långlina igen och oj så han trivdes!
Dessa foton tog jag under onsdagens morgonrunda:
 
 

Bilden där Wilmer står vid dörren precis här ovan,
ja ni ser ju lite där vad snön fastnar i 'byxorna' som det kallas.
Även vid armarna fastnar snö stora som golfbollar.




Later on...
På sen eftermiddagen så började vi smått att fixa in lådor i bilen.
Detta skulle köras bort till mammas nya lägenhet, den hon flyttar HELT in i på lördag.
Vi fick in ett lass och sen åkte vi båda, samt djuren iväg till lägenheten.
Då vi packat ur bilen så stannade mamma kvar och jag tog bilen för att köra fler lass.
Mamma torkade ur skåp och dylikt, för att sen kunna ställa in porslin i köket.
Hundarna stannade med henne så jag kunde jobba fritt.

Jag fick in 18 bananlådor i denna lilla ford mondeo, som inte är en kombi.
Förutom de 18 lådorna så gick massa 'strö-saker' in. Alltså sånt som inte går att packa i lådor.
Bilen var totalt full och jag kunde inte riktigt se ut åt alla håll.
Men som tur är så skulle jag inte åka så värst långt med lassen heller.
Fick åka försiktigt i snö drivor och sånt, så ömtåligt inte slår i varann då bilen skakar.
Blev väl 3 vändor som jag gjorde själv med full bil.



Ont i ryggen har jag nu, men som tur är så har jag med mig tigerbalsam.
Jag smörjde in ryggden innan vi la oss att sova och även igen då jag gått upp.
Har massa ömma knutar överallt på ryggen, som värkte även då jag låg ner.

1 kommentar:

Purple Kitten sa...

Ni har mer snö där än här! Här är d mest slask :/