söndag 21 november 2010

Nightmare

.
Denna natt till söndag, så hade jag en mardröm.
Asså pappa har ju flyttar vid sensommaren och jag drömde att vi skulle besöka han.
Syrran och jag alltså. Jag har ju redan besökt hans nya lägenhet, 
men så var det inte i drömmen.

När vi kom dit så gick vi in i en dörr på första eller andra våning, hans dörr.
Fast inne i lägenheten så var vi medvetna om att han bodde på 8e våning.
Men så är det ju med drömmar, dom hänger inte alltid ihop.
Vi guidades runt i nya lägenheten och han talade om lite vad han tänker, pappa.
Han hade också en stor och rymlig inglasad balkong med glas som väggar också.
Har han delvis i dag med, men i drömmen såg det annorlunda ut självfallet.
Glas väggarna var inte exakt täckande, så det var glipor här och var alltså.

Vi hade nyss kommit och inte ens satt oss än, för vi guidades runt... 
Då vi gick mot balkongen så gick jag bakom Wilmer och han gick nära kanten.
Jag hann knappt att reagera för han halkade och 
han var mindre än glipan mellan kant och glas, så han åkte så klart igenom
och jag ser han falla ner mot asfalten. Det Lät faktiskt också då han landade *poff*.
Läskigt att se måste jag säga......
Då jag såg fallet så tänkte jag bara; "Nu är han död!"
Snacka om att släppa ALLT och totalt Rusa ner!!!
 
När jag fann Wilmer på asfalten där nere så rörde han sig. Han så okej ut konstigt nog.
Jag bar upp honom, samtidigt som jag tänkte att man nog inte ska röra honom.
Inte i detta tillståndet.. men jag bar upp honom till lägenheten hur som.
Sa att; "Vi måste in med honom. Han kan ha inre skador ju.
Fallit 8 våningar och landat på asfalt är inte bra, man brukar ju dö!"
Man kan ju lixom punkterat en lunga och sånt.

Pappa tog genast initiativ att ringa veterinärer.
Vid nån veterinär så verkade pappa inte förstå vad veterinären sa 
och vi hörde ju lite och det lät konstig. Pappa gav luren till mig och jag förklarade för vet.
"Han har fallit 8 våningar och landat på asfalt, han måste ses över", sa jag
Veterinären var utländsk och pratade inte så tydligt.
Men han sa att dom kan inte ta in, för dom har inte akut och sånt.
Jag blev sur och hävde ur mig; "Ja då ringer vi nån annan, det finns faktiskt FLER än Du!"

Pappa tyckte det var hemskt, men han var mkt lugn och sansad.
Han trodde att balkongen inte hade Så stora glipor..
Jag tittade på syrran och sa nått i stil med att; "Det gick visst inte så bra denna träffen heller".
För vi hade haft svårt att få till besök enligt 'planer', alltså tidigare dagar
och nu när vi väl kunde komma och pappa Med kunde, så går nått snett i vägen ändå.
Jag sa det på ett små skämtsamt sätt naturligtvis.

Sen vaknade vi här, så jag vet inte hur det gick.
Men jag ropade på Wilmer då jag vaknade, för jag ville se honom.
Han låg i mammas säng, snett ovanför mig.
Usch så läskigt att drömma att du ser din hund falla 8 våningar,
landa på asfalt och han lever så du försöker kämpa med att få honom kollad.
 
Jag vet en hundvalp i Norrköping som för några veckor sen blev sparkad på.
Ägaren trodde det gick bra men hunden spydde och sånt på kvällen sen.
Hon förstod då att nått är fel, så försökte ringa veterinärer och sånt på sen kväll.
Men kommer inte fram och dom bollar henne runt mellan kliniker.
Hänvisar till varann helt enkelt. Hunden dog sen. Hann inte få rätt vård.
Veterinär som granskat kroppen sen kunde 
konstatera att en lunga var spräckt eller vad det nu var.
Denna händelsen tänkte jag på i drömmen faktiskt. "Får inte hända Mig", tänkte jag.

3 kommentarer:

Purple Kitten sa...

Det är aldrig roligt att ens tänka på alla hemskheter som kan hända ens husdjur! Ens älskade älskling liksom. Nej urs så hemsk, lider med den stackars hundvalpen som dog för inte så länge sen :/ kram!!

Tiggir sa...

Men gud..Gumman!!
Fy fan säger jag bara för den där människan som sparkade valpen!! När jag läste artikeln om valpen så kom det en tår..Om någon skulle göra så mot Lotus jag skulle slå sönder människan..Som Nettan skriv ''lider med den stackars hundvalpen'' jag gör det samma..
Bamse kram

Carl sa...

Hej!

Vill tipsa dig om en sida:

www.veterinaren.nu

Mvh,

Carl