söndag 7 november 2010

Fredag

.
I fredags då syrran slutade vid kl 11 så hämtade jag upp henne på jobbet.
Jag fick låna mammas bil hela dagen.
Vi valde ut en blomma och en kruka att ha med oss till farmor.
Var ett tag sen som vi besökte henne nu och hon fyller 93 år i början på december.

Vi åkte hem till farmor och det blev fika, prat och sånt.
Vi stannade typ 3 timmar och sen gick vi vidare.
Vi gick vidare till pappa också. Han har ju flyttat och det vore kul att se hur han bor.
Han var inte hemma dock, så vi fick fördriva tiden lite.
En sväng uppe hos syrran blev det och även en sväng bort till 'Framnäs',
där vi gick och strosade i några butiker.
Sen provade vi att ge oss tillbaka till pappa igen och han var nyligen hemkommen då.

Rätt så snart blev det att beställa mat. Ingen av oss hade ätit än nämligen.
Blev pizzeria mat, så vi beställde och sen tog en promenad dit.
Jag valde en kebabrulle.

........................................................................................... Så här blev hårfärgen btw


Efter maten blev det kaffe, chokladbollar och lite tittande på tv. Även massa prat så klart.
Hundarna busade, Wilmer och pappas Alfons alltså. Alwin var inte med.
 
Jag fick dock en massa kramper i magen, halsbränna och sura uppstötningar.
Han hade zoega denna gång och det pallar inte jag att dricka. För starkt för min mage.
Drack bara halva koppen men det var mkt nog tydligen.
Tog 4 påsar samarin samanlagt, men det ville aldrig gå över ändå.
Var en trevlig fredag, trots att jag sen hade jobbiga kramper och allt där till.
Haft lite halsbränna varje dag sen dess också, inte kul.





 
Nu över till lite reklam...
Jag har haft denna rosa mascara ett tag och är nöjd med den.
Det var nyligen dags att köpa ny och jag plockade åt mig en ny sån rosa mascara.
Sen såg jag en ny sort från Nivea dock och blev väldigt sugen på att prova den.
Vilket jag också gjorde. Jag lämnade tillbaka den rosa i sitt fack och köpte denna istället.
Det är den blå som ni ser ovan. Twist.

Måste säga att jag är väldigt nöjd! Man kan ställa i den på 3 lägen. 
Hålet för borsten öppnas och stängs, beroende på hur man vrider den lila delen.
Jag har hittills haft den lila delen inställd på mitten läget - Glamour fransar allså.
Mkt nöjd med denna och därför ville jag nämna det också.

Inga kommentarer: