torsdag 18 november 2010

Efter flytten...

.


 
Har varit lite små pyssel så klart, efter mammas flytt i lördags.
Mkt har varit solo jobb och andra saker har jag kunnat hjälpa till med.
Skruva fast bordsskivan i ramen på vardagsrumsbordet, bära ner saker i källaren,
ner med tomma bananlådor i källaren så länge, så man blir av med dom lite...
Även fixat skåpet ovanför kylskåpet, så skåpsluckan öppnas åt rätt hål,
vilket betydde att vi fick ta ner skåpet, skruva och sen upp igen.
Därefter placera micron i detta skåpet och göra sladden osynlig.
Sovrums dörren har vi burit ner också, för ingen av oss gillar dörrar.
Det ska vara öppna ytor. Inte labyrintkänsla med dörrar överallt.

Ja mkt har gjorts hur som! 
Alla lådor är uppackade och så nu med.
 
 


I tisdags så var det väldigt frostigt och väldigt soligt ute.
Vi tog långlinor till hundarna och gick sen ut en längre runda. 
Dom sprang lite först, på den stora gräsplätten runt hörnet av där mamma bor.
Ja ni ser ju på fotot ovan. Sen gick vi vidare och då in i skogen i närheten här...
Wilmer älskar ju skogen så vi gick in en bit i den.
Sen kom vi till en stor öppen äng och där släppte jag Wilmer.
Lite ladugårdar och hus runt omkring, men han fick rusa av sig lite!
Han var såååå glad och nöjd med friheten! Såg ut som en hoppande antilop i ilfart!

Därefter gick vi ut mot grusvägen intill.
Där har dom höns och sånt med. Vi följde den grusvägen.
Intill där så ligger andra ängar på Andra sidan av grusvägen.
Har dessvärre inga foton, då vi inte tog med kameran tyvärr.
När grusvägen sen tog slut så gick vi in bland husen och hem.
Mamma bor på landet och då vill jag gärna uppleva landet också.
Skog, ängar, kossor, hästar och liknande.
Är jag i en stad vill jag istället uppleva stadslivet.



Onsdagen däremot så tog jag med mig kameran.
Solen sken inte nu och vi tog inte lika lång runda. Vi gick inte genom skog och äng,
men grusvägen samma tog vi som vi brukar iallafall.





Beställde även tåg biljett igår, så på måndag kväll är jag hemma i Norrköping.
Har varit 4 veckor här och det ska nu blir skönt att komma hem lite.
Var tänkt att jag skulle stanna 2 veckor typ, men så blev det lite krångel och jag blev kvar.

Inga kommentarer: