lördag 30 oktober 2010

Bursdagsfeiring

.
Akkurat ja! - "Födelsedagsfirande", som titeln heter på svenska.
Mamma fyllde år i tisdags och idag har hon firats.
Vi förberedde här hemma lite och sen fick jag åka och hämta syrran.
Vi gjorde lite ärenden ihop också, innan vi drog hem till firandet.

När vi kom tillbaka så var det bara att sätta igång med maten igen.
Jag hade förberett mkt innan jag åkte in till stan, så nu fortsatte jag med maten.
Kyckling filéer skulle stekas bl.a och sen ska den blandas samman med röran jag gjorde förut.
Då blir det en fyllning och fyllningen klickas i tortillas bröd.. sen in i ugnen 10 min.
 
Receptet hittar ni i tidigare inlägg, alltså här!
(Ni kan även bläddra er fram i taggen/labeln "recept/tillagning" som finns i sidomenyn.)




Vi var väl tajmade med allt. Mormor och morfar kom vid 16 som bestämt.
Ikväll skulle vi ha en liten familjeträff bara.
Mamma öppnade min och syrrans paket strax innan dom kom och hon blev jätte glad!
Hon fick såna där vita lantliga bokstäver som ska vara på väggen.
Hon har pratat massa om dom och vill att det ska stå "Mina vita ting" helst.
Hennes blogg ska heta den framöver och hon ville ha texten hemma också.
 
Vi fann alla bokstäver utan de två A som är med, 
men det går att hitta framöver vi valde att ändå köpa bokstäverna.
Hon blev som sagt jätte glad, så det var tur att vi köpte!

Mormor och morfar köpte äkta Rörstrands muggar i den corona serien hon önskade sig.
Dom kostar lite, men ibland är de mer påkostade bättre.




Maten serverades med tacochips i smak av chili eller saltade. Chili är min favorit.
Sallad och vi tog alla varsin öl till maten.
Efter att vi smält maten lite, så blev det kaffe med den 
sockerkaka mamma bakat under eftermiddagen, i smak av pepparkaka,
samt de chokladbollar som jag bakade dagen innan.
Mitt kaffe blev visst lyckat, för mormor älskade det! "Jösses vad gott" sa hon massa ggr.
Lika många skopor som vatten, och så Gevalia mellanrost = Lovley!




Efter firandet så åkte mormor och morfar hem till sig
och jag fick äran att ta bilen för att köra in syrran till stan.
Därefter såg jag och mamma på det underbart trevliga programmet "Så mycket bättre".
Ja det har vart en trevlig dag och mamma är nöjd med allt också!
 
Jag och syrran ska till farmor i veckan och därefter hem till pappa.
Farmor har vi inte sett på länge och pappa har ju bytt lägenhet medan jag inte varit här.
Ska bli trevligt att se hur han bor nu på nya stället.

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Grattis=)
Det ser ut som att det bliv jätte trivligt=)
Kram

Hemmet Är Min Borg sa...

Jag tackar ännu en gång, jag var jättenöjd med allt, och ni fixade allt ,så jag bara kunde sitta och njuta av en mycket trevlig stund
kram till er båda tjejerna mina