lördag 23 oktober 2010

Better take it slow

.
När jag varit hemma en stund, efter invigningen av spårvagns sträckan..
Så gick jag ut med Wilmer och då jag skulle böja mig och plocka upp baj,
så kände jag en enorm och konstig smärta i ryggens mitt!!
På en ganska stor yta och allt.
Kändes då jag rörde mig på alla sätt och jag fick gå försiktigt ute.
Jag kände att om jag rör mig fel eller lyfter en arm tex, för hastigt eller fel,
så kan ryggen skadas på nått sätt.
"Brak" och sen Aj! Jag förstod att jag kommer bli liggande efter det.
Vart med om detta flera ggr förut nämligen.

Gick in försiktigt hur som. Har titt som tätt masserat för att mjuka upp och allt.
Kändes inte bättre av massagen, så jag valde att smörja in med tigerbalsam.
Lika bra att försöka vara på det säkra och smörja lixom.
Har dock inte hjälpt det heller, så sen har jag suttit och masserat igen.
Ville iallafall lindra och på nått sätt även försöka mjuka upp ryggen.
Känns som att något ligger i kläm, men jag vet inte säkert.

Hoppas iallafall att det går över och inte heller säger "brak".
Ska ju resa imorn och bära tungt och allt, så kan inte ha pajad rygg.
Ska försöka att ta hand om mig så gott det går, till rygg känns återställd.
Nu går jag lite i ett ömt glashus och hoppas jag inte gör sönder nått, så att säga.

Värktablett och tigerbalsam igen är nog Smart!
Sen sova och hoppas på bättre morgon dag.

Inga kommentarer: