söndag 4 juli 2010

Lovely Friday

.
Jag och syrran hade bestämt att vi skulle vara hos pappa vid 16-16.30.
Det blev lite kaffe då jag kom och strax efter kom även syrran.
Pappa åkte iväg för att köpa dricka till syrran, för hon ville inte ha öl.
Jag och pappa skulle ta öl däremot.
Han hade flera flak köpta, så var bara att dricka typ. Men jag drack bara några.
 
Han hade väl 12 flak eller vad det var....
På torsdag åker han till Västerås och då har han med sig kanske 3 flak.
Han ska till 'Power Meet' nämligen och ska då bo hos sin bror.
Han har nämligen en bror som bor i Västerås.
Smidigt under Power Meet, men jag tycker att camping- minglet är en 
Stor del av allt det roliga om jag ska vara ärlig, 
så personligen vill jag gärna bo på campingen faktiskt.
 
Men jag är hur som ändå avis på att han ska dit. Så jäkla kul där!
Blev dock hemlös i Västerås på Power Meet förra året, 
men tänker fortsätta åka dit, fast med pålitliga människor!



Hos pappa...
Tillbaka till fredagen! Pappa åkte iväg till affären 
för att köpa dricka till syrran, samt en till potatissallad.
 Vi stannade med hundarna kvar i pappas lägenhet.
Alfons väntade troget i hallen på sin husse.
Alwin passade på att vara nyfiken över den där stora hunden han bara 
träffat EN gång innan och då var Alwin ännu mindre än nu.
 
 


 
 
Pappa har tapetserat, samt målat om sitt vardagsrum.
Pappa och jag har alltid haft samma favoritfärg, dvs Lila!
 Vad tror ni det var för färg i vardagsrummet??? Jooo, lila.
Ihop med massa svart och även mörkgrått då. 





 
 
Lila pläd, en tapetserad fondvägg med lila blommor 
och mörkgrå-svart bakgrund.
Sen resterande väggar i rummet var målade i lila.
Även hans mörkgråa divan soffa är relativt ny också då. Från chilli.
 Taket är i träskivor som är vitmålade.



Barbeque
När han kom tillbaka så dröjde det inte så jätte länge, förrän vi samlade allt
och sen gick ut i trädgården och förberedde grillen.
Jag var hundvakt i några timmar åt mammas Alwin också.
 


 
Grillen var visst inte rengjord, men pappa hade ett verktyg att rengöra med.
Sen tändes grillen och på med gott gottet!
Även några korvar åkte på grillen innan grillen svalnade.
De korvarna skötte jag, köttet skötte pappa.






Vi satt sen kvar lite och njöt så länge solen lös på oss.
Hundarna busade lite, fick söka godis i gräset och lite sånt.
När mamma sen hämtat Alwin, så stannade vi andra kvar.
Syrran, jag, pappa, hans collie Alfons och min Wilmer.






Vi valde att gå inåt och spela lite wii.
Jag har inte spelat det där golf spelet på riktigt länge, så hade tappat allt.
Teknik, planering och känsla för klubban var helt borta, men ändå kul!
Jag förlorade så klart också, för dom har spelat något mer än jag,
men jag får helt enkelt kräva revenge på tisdag eller nått hehe!








Tack för trevlig fredag!!
Jag var hemma innan midnatt och det var trevligt som alltid!
Eftersom pappa ska åka till Västerås på torsdag och stanna kanske till 12 juli...
Så får jag passa på att träffa han innan han åker. Innan torsdag.
Jag reser ju den 12e och då kommer han, så tisdag tänkte jag besöka han igen.
Syrran kunde också, så hon hänger på igen.

3 kommentarer:

Lilliss sa...

ser ut som att du har haft det super mysigt!
gillar den lila nyansen din pappa har målat väggarna med!
gillar ju själv lila så det är ju nästan självklart att jag skulle gilla det ;P


pöss

Nettan sa...

NAJS tapet ;) Me likie! ;) O gott med grillat :D

Hemmet Är Min Borg sa...

ni hade det riktigt trevligt hos pappa ser jag, den tapeten gillar jag mycket :)
kraam