torsdag 3 juni 2010

Sunset

.
Efter picknicken, så gick jag hem till mig och åt.
Det blev en vitlöksbaguette i ugnen.
Därefter unnade jag mig lite glass med karamellströssel och chokladsås.



Skrev till Maria på msn och frågade om hon vill följa med ut.
Tänkte ta med Wilmer för 3e dagen i rad, till stora öppna ytan vid Saga Lejon.
Det är ju vid hamnen precis över gatan där jag bor.
Rätt mysigt att se solnedgången där och Wilmer kan springa lös och leka med.




Hon hängde gärna med. Men innan gick så fixade jag med Wilmer's säng.
Tänkte byta plats på den helt enkelt.
Han gillade sin gamla säng, som jag numera har i Lidköping.
Men jag ville ha denna skinn/läder säng. Den passar in bättre i inredningen.
Dessvärre så verkar han inte gilla den, för han ligger aldrig i den.
Tänkte att jag kan prova att byta plats på sängen.....
Så nu har jag torkat av damm och flyttat sängen från sovrum, till vardagsrum.
Får se om den faller mer i intresse nu.






Vi gick iväg 18.20 och jag sa att det finns skugga 
ifall hon vill ha med sig sin katt Stitch. Så han fick följa med.
Han blev buren i transportbur, för blir han osäker så är ju buren en trygghet.
Den luktar ju "hem" också.


Trodde jag kände en fästing på Wilmer's ena innerarm,
och det hade jag räknat med, för vi satt ju runt högt gräs på vår picknick.
Men det var ingen fästing som tur var. Sårskorpa bara.




Stitch tydde sig en del till Wilmer emellanåt.
Gick fram till Wilmer och strök sig på honom. Positivt!
Många katter accepterar Wilmer och det är bra tycker jag.

Det var folk som stod och väntade på att kliva på båten, Saga Lejon.
Dom skulle ut på nån tur med båten. Vore kul att göra det samma nån gång.
Åka med på någon öl och njuta av turen helt enkelt!
Det var även folk som hade drakbåtsrace, iklädda vikingkläder....
Varför vet jag inte, men dom åkte fram och tillbaka och 
hojtade till trumman i fram.







Vi var hemma exakt kl 20, så i nästan 2 timmar har vi nu vart där.
Rätt mysigt att sitta så där. Speciellt vid denna tiden, 
då solen går ner framför ögonen.





Här har ni fler foton från kvällens sköna vistelse till solnedgången...



Har fått lite grann färg idag trots allt!
Detta är första gången jag solar ute i år, men det har allt tagit lite.
Behöver göra detta ett par ggr så blir det snygg färg sen.


Det blev bus, lek, spring, mys och kärlek.
Wilmer tycker om att mysa och nu mådde han extra bra.
Han trivdes i att vi var ute så mkt idag och bland de han gillar mkt.




Wilmer är jättenöjd med denna dagen, det märker jag.
Har nu också varit på denna plats och sett solnedgången i 3 kvällar i rad
och det har gjort honom massor.

Men idag har vi först haft picknick och sen paus hemma...
Därefter ut igen för att se solnedgången istället.
Han mår bra och är glad och matte trivs i hans sällskap!



Tack gumman för att du hängde med igen!

2 kommentarer:

Lilliss sa...

tack för att du frågade!
kul att se stitch stryka sig mot wilmer!
stitch la sig direkt och somnade i sängen när vi kom hem!

kramar

Tiggir sa...

Ser ut som att ni har haft en dag=)
vilka finna bilder som ni har tagit!!
Många kramar