lördag 19 juni 2010

Royal Wedding ♔ ♕

.
Historiskt Ögonblick


 
Ja nu är Victoria och Daniel gifta.
Dom lämnar nu kyrkan i en snygg häst och vagn nu.
Mkt fint faktiskt och ridande kortege, sånt gillar jag.
Stackars de killar som får springa längs med vagnen.. rätt långt att springa. 
Det blev någon tår ifrån Daniel då dom blev förklarade som gifta
och skakande händer från bröllopsparet då de bytte ringar.

Alla dräkter är också väldigt mäktiga.
Jag gillar ju kläderna i kungligheter, för de ser ju ut som förr.
Iallafall så som det kungliga kläderna ser ut i Sverige.
Vakter, ryttarna, kungen och alla andra. Lika mäktiga kläder som förr.
Tittar man långt tillbaka i tiden på hur man bar kläder vad man hade för kläder,
så var dom ju rätt lika det som är i kungahuset idag. 
Mäktigt och fascinerande. Jag gillar ju historia.

Nu har vi fått en ny prins då. Som kommer ta över som kung en dag.
Lite konstigt att det är en utanför kungafamiljen faktiskt, men blir säkert bra.
Detta är en historisk händelse, så värd att följa iallafall lite.
 En helt vanlig kille som ska bli näste kung.... är inte det rätt stort?
Ja jag är historia intresserad och detta är ju stort i Sverige's historia.
 
 
 
 
 
Kolla in kläderna på vakter, ryttare, hästar osv. Otroligt pampiga!
Kolla också in den sagolika häst och vagn kortegen.






Helt otroligt att hela 40% av svenskarna är republikaner.
Dom är alltså emot monarki. Emot kungahus.
Själv så tycker jag att det är mkt speciellt att ha kung och allt.
Generationer med kungligt blod, med slott, vakter, ryttare.....
Kan det bli mer sagolikt??

Monarkist, javisst!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

men visst är dem fina ,det är något speciellt
kram