söndag 13 juni 2010

Oliver


Oliver blev hämtad i lördags. Igår.
Han bor numera i Motala med nya ägaren, en ny matte.
Jag och nya ägaren la till varann på Facebook, 
så nu kan jag följa lite av Oliver's vardag på ett bra och intressant sätt.



Oliver's första kväll i sitt nya hem, beskrevs så här på Facebook:
 
22.28: Nu har Oliver kommit hem till Motala. 
Tog ett tag innan han kände sig trygg, men nu har han ätit,
druckit och varit på toan.
Han kommer fram och vill bli kliat, har också suttit i knät. 
Han gillar att sitta i ett av hörnen i vardagsrummet. 
 Har kollat utsikten flera gånger. Nu ska vi gå och sova.





Idag är det söndag och hans andra dag i sitt nya hem.
Vid lunch så beskrevs Oliver's framgångar på Facebook, så här:

"Oliver börjar att känna sig mer och mer hemma. 
I natt har han legat en stund i min säng. Han spann och pratade. 
Han har sin älsklingsplats under min säng där det finns en tunn sängkappa, 
där ligger han och spanar . Kammade lite idag, 
tyckte han inte var gööööööör roligt, 
men jag tar en stund varje dag så han vänjer sig."
 
 
 
 
Så som ni hör, går det rätt så fort framåt alltså!
Jag rekommenderade att hon kardar honom så ofta hon kan.
Eftersom han ju är 7 år och van vid att Jag hanterar päls osv,
så kan Oliver behöva vinna hennes förtroende i borstning.
Karda lite titt som tätt gör ju att han vänjer sig snabbare.

1 kommentar:

Nettan sa...

Vad bra att det går så bra ändå! Hoppas han trivs! <3