lördag 19 juni 2010

Oliver - Omplaceringen

.
Detta inlägg blir långt,  
men här kan ni följa Oliver's sista tid med mig.
Nu vet ni ju om varför. Ni som läs förra inlägget det vill säga.
Jag pratar om min perserkatt Oliver och här kan ni läsa om sista dagarna.
 



Onsdag 9 Juni
Skapade en annons på blocket och tänkte 
att detta kan ju ta tid att finna Rätt ägare.
Men behöver ju heller inte vara på riktigt. Ändrar jag mig så gör jag.
På onsdagen kom annonsen ut vid kväll och typ 2 timmar senare så fick jag svar.
Hamnade lite i en chock kan jag erkänna.
Då annonsen kommit ut, så började jag att förstå att nu är det på riktigt.
Men jag intalade mig själv också att jag Kan fortfarande ångra mig.
Så bröt ihop ett par ggr rätt så stort ändå, kan jag erkänna.
 
 
 
 
Torsdag 10 Juni
Hon lät bra och jag svarade rätt så direkt.
Vi mailade lite och från båda håll kände vi att det kändes rätt.
Hon om Oliver och jag om henne.
Jag pratade med mamma om henne och mamma tyckte hon kändes rätt,
men hon pratade om mig och Oliver med sina vänner och kollegor
och tyckte på alla sätt att det kändes rätt!

Hon föreslog att hämta Oliver på en helg,
för då kan man tillbringa hela helgen åt att han ska finna sig.
Samt bygga upp en grund och trygghet tillsammans.
Hon föreslog också att hon kunde hämta honom redan denna lördagen.
Eftersom hon kändes så bra och rätt, så gick jag med på det.
Jag stängde ner annonsen och bestämde tid med henne.

Då hade jag en del av torsdagen, samt hela fredagen på mig att städa.
Förbereda och även bada Oliver.
Allt som ingår, det som jag tänkte skicka med alltså... 
det ska vara hårfritt och rent!
 
Även på torsdagen så var jag lite blödig och känslig.
Men vet att det ändå är Rätt beslut för både mig och Oliver.
 
 
 
 
Fredag 11 Juni
Började pyssla på torsdagen som sagt, men på fredagen så städade jag fler ggr.
Dammsugade och moppade ett par ggr sammanlagt under dagen.
Blir ju nämligen att man får ta i omgångar då katthår flyger ständigt.
Jag dammade med fuktig trasa, städade inne i badrummet
så att toalett, handfat och sånt är rent då besökare kanske använder toa.
Kattmöblerna dammsugades noga.







Oliver undrade varför hans grejer plötsligt står på bänken.
Han är ju van att kunna använda allt detta och vad gör det nu där uppe.
Oliver stod och funderade titt som tätt.....
Matte tyckte att dom står bäst där uppe, samlade.
Nu när allt är dammsugat från hår och damm, så står dom bättre där.





(Ovan blir han först borstad, sen badad och sen är han ren)



Städade diskbänk efter att jag handdiskat lite.... även spisen.
Jag borstade Oliver, klippte hans klor och sen badade honom.
Därefter skulle han bli torr med fönen.
Så fick dammsuga en gång till därefter, eftersom det flyger hår vid föning.
Även ögonen skulle bli rena och geggfria.






Innan läggdags, så ställde jag in kattlådan inne på toa.
Den har stått i min walk-in-closet förut,
men jag tog bort taket på lådan och rengjorde det.
Så kunde det torka över natten och sen på lördagen är det bara
att tömma alla kattsand och göra rent underdelen av lådan.

Kan erkänna att tårar kom titt som tätt.....
På fredagen var jag också helt slut, så fick ta kaffe vid 18 för att finna ork.
 
 
 
 
Sista natten med Oliver
Blev trakasserad på sms, så det fick mig att lämna djuren i sängen,
för att gå in på toa och torka de mängder av tårar som kom.
Kände mig så besviken och ångestladdad av de sms jag fick.
Det var inte rättvist för 5 öre och det dessutom sabbade min chans 
till en BRA sista natt med Oliver som jag aldrig kommer se mer.
Mkt respektfullt att inte låta mig Vara när jag går igenom så mkt som det Är.
 
Fick gå in på toa och få mitt ångestutbrott....
Vill ju inte att mina djur ska undra och bli oroliga över matte.
Sen gick jag tillbaka och la mig med svullna ögon.
 




 
 
 
Lördag 12 Juni
Ett datum att nu minnas! Ett datum där 3, blir 2.
Jag har haft Oliver under hans år i livet, men detta datum byter han ägare.

Gick upp i bra tid, för dom skulle åka från Motala vid 10 tiden.
Det tar lite mer än en timma att åka till Norrköping,
och katten ska ha fina ögon då dom kommer, vara lite kardad
och underdelen av kattlådan ska ju vara skrubbad och ren också.
Men bortsett från det så ska jag ju ha hunnit säga farväl till Oliver också.
Han var orolig och kände på sig att nått konstigt ska hända.
Jag skickade med ganska mkt foder också. Brukar köpa stora säckar.
Den röda säcken nedan, är hundfoder, men de andra är kattfoder.
 
 


 
 
När jag var färdig med allt, och katttillbehör var samlade vid min bänk...
Så skulle jag bara vänta in tiden... Att dom är på plats alltså.
Maria kom över och hämtade Wilmer. Bättre om han inte är med.
Nerverna var i kaos och magen pumpade runt fjärilar i massor!
Fick faktiskt till slut ta en lugnande medicin, mot oro och ångest.
Kändes som att jag inte skulle klara av det hela annars.
Oliver var också orolig.... man kunde märka på honom att han kände av nått.
Gömde sig och såg deprimerad ut.







Jag var väldigt nervös så jag satte på låten "Ovo je balkan"
och försökte med den glada låten att bli mer avslappnad och redo.

Dom ringde och talade om att dom var framme, strax innan 12 typ.
De jag väntade in var nya matten och hennes syster var också med.
Jag gick ut på gatan och mötte upp dom och där stod dom redan.
Dom berättade hur dom gått till ett konstigt ställe,
där män var kvinnor och kvinnor var män typ....
Dom sa att den ena var konstigare än den andra.
Jag frågade om det var vid hamnen intill och det var det.
Jag berättade att det ligger ju en gayklubb där haha!
Dom brast ut i garv för det var visst där dom hamnade faktiskt, hehe.






Vi fikade och Oliver gömde sig. Han visste att nått ska hända och var orolig.
Jag var lugn tack vare att jag tog lugnade innan,
men också för att dom ju var väldigt lätta människor i sig.
Vi satt och pratade och väntade in ifall Oliver kommer fram självmant.
Men han kom aldrig fram, så vi provade en lek "vippa", men kom inte.
Han pratade på avstånd och jag kunde höra hans oro.
Fick sen hämta honom och lägga honom i sin transportbox.
Dom fick helt enkelt hälsa mer på honom, då dom väl är hemma.





(Hon i svart tröja är Oliver's nya matte. Den andra är syster)



Dom hade ju mkt att bära, så jag hjälpte dom till hamnen, där bilen stod.
Det var ju mkt som ingick. Kattmöbler som du fick med sig tex.
Sa hej då till Oliver lite grann igen och vinkade av dom.
Hörde sen av mig till Maria om Wilmer och bjöd över dom på kaffe.
Wilmer hade varit jobbig och det är inte konstigt.
Han har ju känt av både min ångest över trakasserierna som kom,
och att nått annat stort händer. Precis som Oliver kände oro över.
Djuren förstår ju mer än vi tror.
Vi pratade lite över kaffe och senare kunde jag smälta dagen lite med Wilmer.
Konstigt men ändå så gick det väldigt bra.




Tack Maria för att du var hundvakt!
Lycka till Oliver i nya familjen, pyss pyss!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

oooj så mycket du fixade inför hans flytt, men han har det bra och kommer att trivas hos henne
kraaam