måndag 7 juni 2010

✫ Nationaldagen ✫

.
Sov 3 timmar denna natten... men ändå upp vid 6 på morgon.
In i dusch, koka kaffe att ta med, packa väskan osv.

Mötte sen upp Nettan vid 9 och sen var vi iväg.
Hon hade sagt att hon kan bjuda mig på inträdet på hundutställningen.
Skulle kosta 50 kr och det tackade jag för.
Det behövdes inte betala för mig dock, då jag visade upp ett medlemskort,
som gav mig gratis inträde. Så Nettan betalade bara för sin del.
Tack för tanken gumman!


Fick väldigt många foton denna söndag,
men lägger inte in Alla i detta inlägg. Länkar istället till resten av fotona.
Så kan ni ju se de andra om intresse finns......


Här kommer några utvalda foton till att börja med:




Finns många fler foton, men istället för att lägga in allt här,
så kan ni se Resterande foton i denna länk!
Även Andra hundar finns i den länken så klart.






Vi kollade på sheltie först.... sen chinese crested.
 Vi satte oss ner lite vid "kineserna" för att ta kaffe.




När vi suttit där ett tag, hungern hade börjat ta lite fart
och dessutom så tänkte vi se om det gick att se fler shelties....
Så vi reste oss och gick iväg till matvagnarna till en början.


Jag tog en varm korv och en delicatoboll (chokladboll).
Nettan tog en coca cola och kebab i bröd.
Vi beundrade alla som gick förbi också, så klart.





Vi gick sen tillbaka till sheltie efter vi ätit, 
men dessvärre så hade dom redan slutat, så vi såg inget.
Men stannade en stund till för att se på det som hände ändå.
Några shelties var ju kvar vid sina utställningstält, samt gick förbi titt som tätt.




Vi gick igenom marknads tälten rätt så noga... minglade runt.
Vi gick sen iväg, lämnade utställningen vid 13.20
och begav oss mot hundrastgården, där vi gick in och satte oss för det var tomt.
Den ligger rätt nära utställningen så vi skulle ändå passera den.
Ingen där, så blev att vi gick in och tog lite kaffe igen.



Var förresten en massa studenten på Himpafältet, som andra år också..
Såg rätt lockande ut med brännboll, öl och grillning.







Nåja, rastgården sa vi......
Hundarna fick vatten i omgångar, Candi som är naken, fick solkräm
men dessvärre så var man dålig på att dricka vatten själv.
Är alltid dålig på det, men denna dagen drack jag bara kaffe.








Vi gick iväg sen och jag hängde med Nettan hem en sväng.
Vid 14.30 var vi uppe typ och hon bjöd på två cider. Inte alls fel!




 Vi satt i några timmar och pratade för fullt
och sen kom Mattias hem från jobbet.
Blev lite mer prat, men sen dags att bege sig hemåt.
Hade inte ätit mer än en varmkorv och chokladboll på hela dagen tex.


Blev inte riktigt att jag åt när jag kom hem trots allt....
La in foton och sen blev jag uppbjuden på kaffe hos Maria.
Stannade hos henne mellan 21.30- midnatt. Glömde äta lite.....
Men tog något crisp då jag kom hem. Mådde lite konstigt så hade inget val.






Hemvägen

Nåja, Jag var hemma vid 20 rätt så exakt.
Så här mysig var hemvägen från Nettan, till mitt hem alltså.






Mer Bränna?

Ja ni ser ju fotot ovan, men förutom det så har jag fått färg i nacken
och på armen där jag haft hårband.
Men grejen är den att hårband satt på armen halva dagen bara,
sen satte jag upp det, men Ändå ser man hur pass mkt det redan hunnit ta!










Se fler foton från dagen här:


 
Direktlänk till albumet här!






Tusen tack för denna sköna dag!
Både till Nettan och Maria! 
Nöjd med det Underbara vädret också!

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

så trevligt ni har haft det, med många fina vovvar :)
kram

Nettan sa...

Tack själv för dageen! ;)