onsdag 23 juni 2010

Lidköping

.
Mamma har åkt in till stan lite, Lidköping alltså.
Hon bor ju på landet, strax utanför.
Jag sitter hemma här med Wilmer och Alwin. 
Nu vilar dom så jag passar på att blogga lite.
 


Monday
I måndags reste jag ifrån Norrköping. 
Ska spendera midsommar med familjen i väster.
Jag blev uppmött utanför tåget av min syster. I Skövde.
Det gjorde sig väldigt bra, för packningen denna gången var enormt jobbig.
Tusen tack för att du stod där!



 
På tåget



Mamma stod med Alwin närmare parkeringen.
Äntligen var vi framme! Så vi längtat till att besöka familjen!
Vi åkte till Netto direkt för att kolla om dom har kvar agility utrustning.
Det fanns nämligen inte kvar på Netto i Lidköping.
I Skövde hade dom faktiskt slalom pinnar kvar, 12 st i en förpackning.
Hopphinder var dessvärre slut, men sånt kan man ju bygga upp själv så länge.
Krukor och sen en slalom pinne över, så har man ju ett hinder, tex.
 
 



 
"Äntligen är jag med moster", tänkte Wilmer.
Han tycker så mkt om sin "moster" och han la huvudet i hennes knä direkt.
 
 
Vi tog oss in på Maxi i Skövde. Handlade lite grann bara, så vi står oss.
Jag köpte även hem en veckas värdebevis till mobilt internet.
Har ju laptop med mig hit och till den har jag mobilt bredband i kontantkort.
Så det behöver ju fyllas på med pengar så jag kan surfa.
Hungriga var vi, så det blev McDonalds på vägen hem till mamma.
Sen lite kaffe då vi väl var hemma på landet.
Så klart också en massa bus för hundarnas del. Äntligen ses vi igen, tänkte dom!
 
 






Tuesday
Tisdagen bestod av sol, sol, sol och mera sol!
Vi gick upp vid 8 och efter frukosten så blev det hundpromenad i solen.





 
 
Vi satt sen på verandan. Den har sol hela dagen, underbart!
Jag hade med mig laptopen och hade på lite musik på datorn,
medan man satt där och avnjöt det underbara vädret.
Hundarna sprang och lekte på gräset nedanför verandan.
Bus, spring, men även lite agility av de nyinköpta slalom hindren blev det.







Jag och mamma tog oss lite glass också!
En god sort som har chokladbitar i sig överallt. Me Like!
Vi satt på verandan hela dagen i solen och senare 
blev de aprikoskräm och en till hundpromenad.
Vi svalkade hundarna ibland också, så de klarar av värmen.
Blötte tassar, nos, bröst och fick dom att dricka vatten.
 
Men även Jag märkte att jag behövde svalkas lite!
För senare på eftermiddagen så hade jag så tjockt huvud....
Huvudvärk och lite illamående, så kom på att jag ju inte druckit vatten Alls!
Bara tagit lite kaffe till och från. Så strax innan 18, 
drack jag flera glas med vatten och det tog ett litet tag, 
men sen förvann den obekväma känslan i huvudet, samt illamåendet.







Blev lite mer glass igen, och även mer agility!
Men denna gång byggde vi upp ett hopphinder också.
Så det var ett hopphinder och sen massa slalom då.
Alwin som aldrig utfört agility förut, var så klart duktig på slalom!
Wilmer har inte haft nått direkt problem med slalom heller,
men sheltien är ju största vinnande rasen i agility och det märks ofta.
 
 
 
Jag ville ha profilfoto på Alwin och dessa tjusiga nedan fick jag bl.a
 





 
Mamma fick inte igång sin datamonitor heller....
Vi ägnade kvällen åt att plocka i sär och titta. Vi sökte på internet också.
Såg dessvärre hopplöst ut, och jag kom på vad felet nog är.
Vilket betyder att det är lika bra att skaffa NY skärm faktiskt.
Så idag på morgon, fick mamma möta upp en bekant
och låna hans skärm, medan vi tittar på tradera efter en ny skärm.
Tur att han kunde låna ut en så länge, 
så slipper vi slåss om laptopen om kvällarna.



Wednesday
Mamma mötte upp killen vid kyrkan och tog över dataskärmen.
Den är bara till låns som sagt.
Hon mötte upp honom innan kl 7, så vi gick upp kanske 6.20 idag.
Det gick snabbt att hämta skärmen.






Efter morgonkaffet så tog vi med hundarna på en långpromenad.
Dessvärre är det mulet idag.... Trots att vi blev lovade sol då jag kollade igår.
Men nu verkar det inte bli så mkt sol under midsommar heller längre.
Mulet veckan ut som det verkar, men inget regn som jag kan se.
Fick massa färg av all sol igår!! 
Tänkte byggt på lite till idag tänkte jag, men ack!


Nåja, på vår långpromenad så gick vi förbi mormor och morfar också.
Dom bor ju inte så långt ifrån mammas hus,
så vi gick in där och hälsade på lite snabbt. Hundarna fick godis också.
Morfar tycker det är så himla kul med hundar och 
älskar att få deras uppmärksamhet.
Han hade köpt på sig leversnittar att bjuda på, men ibland 
brukar Alwin på en liten bit leverpastej dessutom. 
Lyx att vara hund hos min morfar, hehe
Hemma igen så blev det bus i gräset nedanför verandan.



Right now....
Jag sitter som sagt var hundvakt lite nu. Några timmar bara.
Hundarna vilar och sen kommer jag busa med dom i gräset igen.
Lite agility blir det säkert idag också.
Synd att det är mulet, för jag hade gärna suttit på verandan hela dagen igen.
Ligger efter i att få färg känner jag och behöver få pigmenten att arbeta lite.
Fick som sagt massa färg på bara igår, underbart! Men vill ha MER!

Tvättmaskinen har gått igång nyss....
Behövde tvätta en belöningspåse till hund, för den kändes otrevlig.
Är ju trots allt färska matkulor i den, så behövs tvätta ibland.
Kollade om det fanns gossidjur /leksaker att tvätta i 30 grader också.
Så blev faktiskt något mer i maskinen som nu tumlas försiktigt.
 
 
 



ps. Alwin är den mindre med lite mer fluff och han är även ljusare.
Alwin har också lite tydligare svart "ram" runt ansiktet/huvudet.

1 kommentar:

Purple Kitten sa...

Härligt att du fått njuta av solen. Det har inte jag =/ men hoppas ja blir frisk innan midsommar! =) Alwin och wilmer är urgulliga. Kraaam!