lördag 19 juni 2010

Kungligt Bröllop ♔ ♕

.
Idag är det exakt en vecka sen som Oliver lämnade mig.
Sen han omplacerades till ett nytt hem, med en ny matte alltså.
Annars kan det låta som han gått bort och så är ju inte fallet.



Idag är det kungligt bröllop i Sverige. Victoria och Daniel gifter sig.
En ljusblå matta ligger framför slottet. Adligt blod är ju blått som man säger.
På tv4 är det inget annat är bröllops sändning hela dagen.
Redan från tidig morgon, till midnatt kommer dom sända bara bröllop.

Jag är ju historia intresserad, så på ett sätt är det lite intressant att se allt.
Samtidigt som det kan vara skönt att få det klart nån gång hehe.
Men jag fascineras av att se allt det pampiga. Tunga och mäktiga tyger tex.
Jag gillar ju pampigt och svenska kungahuset har rätt fina dräkter faktiskt.

Dom nämnde förut att Finland har president.... Vad trist!
Jag är nöjd över att Sverige har monarki, alltså kung.
Det är nått speciellt att ha ett kungahus tycker jag. Lite som i en saga.
Lite intressant att se hur också hur ett bröllop med större budget kan se ut.

 


Har på tv4 och följer med lite försiktigt idag.... 
Är ju trots allt en stor del av Sverige's historia

Inga kommentarer: