tisdag 1 juni 2010

Gårdagen

.
Igår så badade jag Wilmer bl.a.
Badade lite extra noga denna gång. Schamponerade 2 omgångar.
 





Sheltien är ju avlad som vallhund och gårdshund.
Den ska i ALLA väder kunna jobba för sin ägare på gården.
Så en passande päls avlades fram.
Sheltien torkar fort och har en dubbel päls....
Mjukt under och lite strävare över. Regnet rinner lätt av.
På bilden ovan, till höger, så har han skakat på sig 
och plötsligt så är han halvtorr.


Nåja, det gick sen över till föning.
Men jag fönade i två omgångar, så han fick lite paus emellan.
Man behöver ju inte föna egentligen, men man gör det för volym och fyllighet.






När jag fönat klart, så knackar det på dörren....
Det var en karl som talade om att det är information om sopsortering 
på innergården nu och att det serveras korv med bröd och sånt till detta.
Jag tackade för informationen, tog på mig en extra tröja, 
eftersom jag var hårig från föningen och sen gick jag ut.

Det visade sig vara Ulf som knackade på.. Fastighets ansvarig eller ja..
Han som jag mailar till om lägenheten osv.
Kul att få ett ansikte på den jag ofta skriver med.




Grannträff?
Hyresgästföreningen var på plats med en husvagn
och det bjöds på korv med bröd, festis och ballonger fanns till barnen.
Ulf gick in i varje trappuppgång och knackade på med informationen.
Det var få personer i början men fler och fler grannar 
kom ner till gården faktiskt.
 
Fotona är ifrån början, då vi var lite färre. 
Men blev lite trevligt sen faktiskt då vi blev fler antal grannar. 
Man stod och pratade osv. Festisen med ny smak var rätt god också.
Några grannar stod och oljade in trämöbler också.
Kul att folk är så samspelta och villiga. Samarbetar så bra!






För bara någon vecka sen så var det 'planteringsträff' på innergården också.
En lördag, där grannarna samlade på gården och planterade.
För vi är väldigt många grannar som vill ha en mysigare innergård.
 
Så den lördagen kunde man plantera och få fint på gården.
Det bjöds även Då på korv med bröd och sånt.
Mkt trevligt sätt att träffas på måste jag säga. Varma grannar här!



Lite info och påsar fick man igår
 




Sen....
När jag stått där ute i någon timma och ätit korv, tagit festis,
pratat lite med grannar osv, så gick jag in och fortsatte.
Tog med Wilmer ut i solen till att börja med.
Underbart väder var det igår och vi stannade ute lite extra och njöt faktiskt!


Balans är bra att öva...





När vi sen gick in igen så blev det lite bus.
Wilmer och Oliver små busade lite, men sen skulle Oliver borstas.
Kardade Wilmer lite först, eftersom han ju torkat och allt....
Sen tog jag ett rejält tag i Oliver!
Han måste badas, men måste borstas noga först.


Jag var inte speciellt populär i Oliver's ögon under dessa 30-60 minutrarna.
Men detta måste göras, så det vara bara att köra på.
Jag är inte Helt klar, men kom rätt långt ändå igår. Men finns lite kvar.
När det är borta, så kan vi bada noga direkt efter!






Hår överallt och även ner i halsen känns det som hårbollar....
Usch vad otrevligt med katthår!
Tur att Wilmer inte alls fäller så mkt och det lilla som blir försvinner så lätt.
Katthåren sitter ju som klister på allt och inget.... Bläää



Men Wilmer blev badad igår som sagt och även idag så luktar han plommon!
Fruktig och fräsch doft från mitt Natural Espree schampo!
Så hoppas att katten hinner bli klar i borstning idag,
för då kommer han också lukta plommon innan läggdags!

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Såg kul utt=)
Kram

Hemmet Är Min Borg sa...

så fina bilder på mycket och vad fin wilmer blev :))
kram