tisdag 1 juni 2010

Dog 'n Cat

.
Kom in med Wilmer för typ 45 minuter sen..
Satte mig vid datorn lite, men sen ville han leka lite igen.
Så nu har vi lekt och nu kan jag blogga om kvällen!



Katt



Idag har jag borstat och badat katt. Sen blev Oliver fönad och fin.
Det var katthår precis överallt, så jag har städat också.
Torkat av fönsterbrädorna noga, eftersom jag bor vid stora vägen,
som drar in smuts snabbare än "normalt" och Oliver gärna sitter i fönster.
Så vill jag ju inte att han sitter på en smutsig fönsterbräda.


Fick städa mer så klart! Hår i luften över allt ju.... bläää
Damsugade, moppade.....
Sen fick jag hoppa in i duschen själv, för det var hår överallt på mig också!
Ren lägenhet och med mig också ren, så känner jag ändå att det flyger 
runt lite försiktiga döda hår här och var... svåra att fånga!







Hund
Wilmer vankade runt här och hade tråkigt......
Har ju gjort en massa annat, så kände att han måste få leka och springa.
Så jag tog min nya långlina, en boll och kameran,
sen gick jag iväg ut och solen var stark och underbar!




Vi gick över gatan och där vid Saga Lejon båten,
så finns en stor ny asfalterad yta som inte används.....
Så där släppte jag lös långlinan och vi busade, kastade boll,
tränade, vilade, busade igen, tränade igen.... osv.
 
 
 
 
Lite små övningar som han redan kan sen länge....
Leversnitten ovan ligger på det gula, men jag säger "Nej".
På mitt kommando så får han ta den.
Detta är för att förstärka vad ett Nej betyder. 
Bra i andra situationer sen, då jag måste säga Nej.
 
 
Vi såg på solnedgången också. Myste och nån puss blev det också.
Han tyckte väldigt mkt om att vi hade denna stunden. Jag också.
 
 
 
 
Vi gick ut strax innan 21 och stannade till 22.15 kanske, 
så har var en underbar, lite mer än en timma.
Bra övning också på så sätt att det är intill stora vägen.....
Det händer massor, cyklister, gående, joggare, bilar,
släpkärror, lastbilar osv osv osv.
Han hade svårt att koncentrerar sig ibland, men i det hela gick det mkt bra!





Hit kan vi ju gå fler ggr och även mer på dagstid då det händer Ännu mer!
Så kan han få känna av allt och lära sig att koppla av trots allt som händer.
Vi har ju inte bott här så länge. Flyttade hit i december.
Innan bodde vi i ett mkt lugnt område och sen plötsligt så bor vi i motsatsen.
Visst kan det gå bra att vara här ute, 
men känner ändå att det behöver bli bättre.
 
 
Långlinan vill jag ha för att han är lite vaktig av sig.
Springer efter folk och skäller, så det måste tränas bort.
Idag har gått jättebra, men Om det händer så är stora vägen intill och allt....





Innan jag gick in så fick Wilmer öva lite balans igen.
Han fick också nosa på byggeriet området utanför mitt sovrumsfönster.

2 kommentarer:

Nettan sa...

Gud vad fina bilder :D kram!

Tiggir sa...

Vad söt du vart efter Oliver=) lite hårig=)
Vilka finna bilder..Bamse kram