torsdag 17 juni 2010

Gjorde som Du och DUU är upprörd??



Har vart ett jäkla liv i en vecka nu.
Där en före detta vän säger att vi har inget att reda ut eller diskutera mer,
eftersom vi inte har någon relation/vänskap kvar.
Någon dag senare plötsligt får för sig att reda ut nått från sen-sommaren 09.
Nått vi redan rett ut dessutom.

Lång historia kort, så utbröt allt till ett jäkla liv!

Jag har varit utsatt för väldigt mkt förtal en lång tid nu.
Där folk är upprörda på mig. Vänner, bekanta och familj
till denne person hatar mig rätt så mkt.
Dom säger att jag förstört personens liv och att jag utnyttjat ekonomiskt!
Dom verkligen hatar mig och då måste man verkligen pratar Ner nån 
om det ska gå så här långt. 



Varför har denne person gång på gång sagt 
till min mamma under all vår vänskap att :
"Jojo är så svår att ge gåvor till,
för hon vill ju knappt ta emot nånting, så man får ju nästan lämna
gåvan utanför hennes dörr och sen springa, för att hon ska ta emot"









Förtal
Denne f.d vännen går ju runt och pratar ner mig rätt mkt
och även tänker ta upp detaljer om ekonomi osv osv med båda mina föräldrar.
Sen i förr går, så försvarade jag mig för en gångs skull.
Jag erkänner att jag gjorde något oacceptabelt och fult.
Fick tänka igenom det rätt mkt innan jag gjorde det. 
Men jag skrev till hans familj. 3 st av dom och jag skrev varken detaljer eller så.
Bara kort och försiktigt.
Jag blev lite påhoppad och anklagad för att tex utnyttja ekonomiskt osv.
Vilket så klart upprörde mig enormt för det är det MINSTA jag gör med folk!
Nu är denne person (f.d vännen) hur som, väldigt upprörd 
och tycker att det är väldigt, extremt fel osv.
Men den kan väl inte bli upprörd som ju sitter och talar runt
privata detaljer om mig.

Men även sitter på hela min telefonbok utan lov
och skickar låååånga sms till varje kontakt. Även till Sina kontakter.
Vilket blir omkring 600 personer. (Sms Innehåller personliga detaljer)







Varför är det okej att dela uppgifter, privata avtal, samt detaljer,
till alla mina vänner och min familj, men jag får inte avge kort fakta 
till 3 personer i Dennes familj??
Skrev bara nått kort om nått som Alla i hela orten Redan pratar om...


Jag vet att jag inte gjorde schysst handling,
men nånstans måste detta inblandandet av vänner och familj upphöra!
Nånstans måste också förtalet upphöra!
Varför blir jag straffad ifall jag inte orkar reda ut?
Vi blir ju bara osams om vi ens försöker reda ut dessutom,
så är det lixom inte lättast att bara låta det vara.
Om jag hörde av mig till nån i dennes familj, så kanske den fattar
hur fel det känns när jag ständigt blir utsatt för detta!
Varför ska jag bara få ta och ta jämt?? Utan att ge igen eller försvara mig!






Jag accepterar inte heller att denne person går runt och snackar om
hur den betalat min hund och allt vad det är som alla dillar om!
Sånt där går man inte runt och säger!
Hunden har inget med detta att göra, det har med LÅN att göra.
Jag tog ett lån i den "vännens" namn, JA. Vi skrev kontaktet
och jag kan bevisa hur jag nekat personens hjälp.
Jag kan bevisa hur personen försökt avskriva lånet Helt, men jag vägrar.
Kan bevisa att jag också betalat varje månad och skött kontraktet!
 Vägrat ekonomisk hjälp och vägrat avskrivning av lån.....
Så gör väl ingen som vill utnyttja??







Trött på allt förtal och ned-snack!
Håller inte med alls, för jag vet ju sanningen, men folk vet ju inte alls.
Eftersom jag inte orkat reda ut detta som reddes ut på sen-sommaren 09,
men som han nu ångrar sig på och vill ändra......
Så är jag anmäld hos polisen.. så jag gjorde en motanmälan så klart.
Visade upp några sms och polisen sa att det är mkt allvarligt det han gör!
Han får inte ens nämna till andra om jag tagit ett lån i hans namn.
Det är privata handlingar.



Är personen sur på mig så går ju han runt och berättar sin version till alla.
Eftersom jag inte ens kan vara där och försvara mig med Min version,
så är även detta inte tillåtet. Förtal.
Dessa förtal denne person sysslar med har ju gjort att jag är hatad
i både min hemstad och här i min nya stad.... ska jag bara ta det???

Har ju försökt i månader att få personen att bara släppa det hela.
För vi är ju ändå inte överens, så varför äventyra att det blir nytt bråk...
Men då vägras det och leder till förtal istället där jag ska bli hatad överallt
för att jag inte "vill" reda ut det vi redde ut för typ 10 månader sen.





Men Som jag sa.....
Varför ser man det så allvarligt på att jag skrev kort fakta till dennes familj,
men det är inget fel alls i att ständigt blanda in min familj och vänner
i privata avtal, detaljer och sånt??

2 kommentarer:

Nettan sa...

Låt allt bara vara. Låt han bete sig som en snorunge om han vill, sjunk inte så lågt. Stå på dig gumman! Vi kan stötta varann i dom här svåra tiderna, finns här för dig o det vet du! *love*

Tiggir sa...

Men hjälp!!!
Kram