onsdag 9 juni 2010

Awesome

.
Strax efter 20, så drog jag iväg ett meddelande till Maria.
Satt nyduschad här, så behövde 20 minuter på mig bara....
Men jag undrade om hon ville hänga med på en kvälls promenad.
Jag ville bort mot spången, för jag skulle plocka syrener som är där.
Så undrade om hon ville med. Det ville hon.
Vid 20.30 så var vi iväg och vi gick längs med strömmen...
 
 



Upp vid Palace, där vi slog oss ner framför vattnet lite.
Skön utsikt och vi yttrade om lite tankar vi haft en tid.
Jag hade blött hår, så hårbotten var rätt kall... frös lite till slut.
Så vi beslutade att fortsätta mot syrenerna som är i parken vid spången.



Checka in reg numret *hihi*




Även Maria plockade på sig massa syrener. Vem kan låta bli?
Jag hade förberett mig med en ica kasse att lägga dom i,
eftersom jag Vet hur stora buketter jag alltid plockar.
Hade även med mig en tång att knipsa av grenarna med. Slippa bryta av dom.






Ica kassen blev så klar full med ljuslila, mörklila och vita syrener.
Var hemma vid 23.30, så nu sorterar jag ut här, 
vart de alla ska vara och vad det ska vara i..... svårt.
Har så pass mkt syrener, så fick gå ner i källaren för att hämta fler krukor.
 
 
 
 

Fick ihop dessa två, men även en "mindre" till köket.
Denna svarta kruka fick förbi på denna sideboard ovan,
medan den vita krukar hamnade på köksbordet.
 
De blommor som lossnade och blev "smulor", 
samlade jag ihop i ett glas eller skål och sen fyllde med vatten.
Så blir det lite doft och "blombad" inne i badrummet tex.
 
 
 
 
 
Här nedan ser ni hur jag sorterade ut det hela:



På diskbänken står det lite syrener på en duk.
På min sideboard ställde jag i en massa i en gigantisk kruka.






I sovrummet blev det så här:



 
 
 
Men även inne i badrummet behöver det vara lite syrener.
Måste ju dofta fräscht då mina gäster besöker badrummet här!
Men det Ser ju fräscht ut också, för den delen.
 
 
Badrummet



Tack för trevligt sällskap och att du ville följa med!
Tack också för kaffe stunden vi hade uppe hos dig, efter promenaden!

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

ååååå så mycket blommor hahaha,och du har fått det så fint nu,
kram

Nettan sa...

Vad somrigt och fint det blev :)

Lilliss sa...

tack själv för att du frågade!
hänger så gärna med ut på kvälls promenader!

lukter riktigt gott här hemma nu!
älskar doften av syren!

kramar!

Tiggir sa...

Vad mysit det ser ut=)