fredag 28 maj 2010

Torsdag

.
Idag
Har nu vart iväg på möte för nån stund sen och därefter handlade jag.
Tänkte göra blåbärspaj en dag så köpte hem bär och marsan så finns det.
Men köpte även hem glass, för att i dagarna
ska jag ha glass med persikohalvor i. Halvorna har jag redan hemma.
Köpte även hem ananas och kanel. Så jag kan äta extra goda varma mackor!







Igår
Somnade vid 4 på morgon och gick som sagt var upp 6.30.
Trött och seg, men ändå iväg vid 9 för att göra ärenden!
 
Linda hade föreslått att jag kunde åka med henne. 
Hon skulle ändå till veterinären där i området.
Så jag förberedde datorn och vid 9 var vi iväg. 
Hon släppte av mig i ingelsta och sen åkte hon till veterinären...
Tusen tack Linda!
 
 
 
 
Jag promenerade runt i Ingesta området, för att hitta allt jag sökte.
Letade gångjärn på coop då de jag hade hemma inte var så bra...
Köpte en kitkat på coop, för lite extra energi. 
Var även lockande att se att dom säljer jordgubbar! Mums!
 
Nåja, Sen till Maxi huset, ica... Därefter in med datorn på Media Markt.
Grizzly för att köpa en 15 kilo säck med foder och en 10 kilo till min perserkatt.
 
 
 
Random foton från mina ärenden:
 
 
Dessa svarta skor gillar jag!
 
 
 
 
Hem och pyssla.....
In med allt i lägenheten och sen ska alla varor till sina rätta platser!
Wilmer var REJÄLT glad att se mig!!
Han fick nått litet skoj av mig igår också, jag köpte frisbee!
En plast och en i tyg. Det blir skoj i sommar!




Jag började rätt så direkt, att fixa med djurfoder.
Vill ha kattmaten lite mer lätt tillgänglig och i snyggare förvaring.
Så jag tog nuvarande fodret och den nya sorten och blandande samman.
Så han försiktigt går över till nya sorten alltså.
Detta hamnade i mina glasburkar med frostat glas runt om.




Sist jag köpte leversnittar till Wilmer, så köpte jag en väldigt stor påse.
Jag gillar inte original förpackningar,
så jag tog mina andra två glasburkar i samma serie så klart!
Fyllde båda dessa med leversnittar och resten fyllde jag upp i plastbyttor.
Dom i plast får ligga i mitt skafferi, 
så får jag fylla på glasskålarna när så behövs.
 
 
Påsen till leversnittarna gick sönder också, så allt föll ut!
Även mellan bänk och spis hamnade nån... och ner på golvet också.
Tur jag ska slänga denna påsen snart, tänkte jag haha
 



Och när jag sen skulle fylla på stora skålen mer ytterligare lite kattmat,
så trött som jag var, så fyllde jag på med hundmat.... 
Var ju bara att stå och sortera rätt matkulorna!
Nåja, jag fick klart mina 3 glasburkar och plastbyttorna åkte in i skafferiet.
Nästa pyssel
På sen eftermiddagen har jag provat med att byta gångjärn,
men gick inte som tänkt då jag i luften ska hålla upp dörren själv
och sen samtidigt borra i rätt hål, så det blev lite snett.
Men envis som jag är så blir det nytt försök.



Får som sagt, fixa till felet lite senare....
Nu vet jag lite mer hur jag ska tänka och hålla. Svårt att hålla själv bara.
Blir lätt snedare än man tror, men har en tanke nu att prova.




Eurovision
Kvällen kom och jag var trött från mina 2½ timmars sömn så klart.
Men gjorde lite varma mackor och tog nån cider.
Blev sen popcorn och nån mer cider, samt samtal mellan flera på facebook.
Vi alla höll på Sverige men vi gick dessvärre inte vidare.
 
 
 
 
Var spännande, för när antalet kuvert minskade och inget Sverige 
var uppropat än, så bet man ju nästan på naglarna.... 
men Danmark tog sista finalplatsen på lördag. 
Dom var bra, men Sverige var bättre!
Hade så klart också vart kul om Sverige var med i final....
 
 
Wilmer små busade medan jag tittade på Eurovision..
Han är nöjd med sina nya leksaker!

Inga kommentarer: