måndag 17 maj 2010

♥ Syttende Mai ♥

.

Gratulerer med dagen!


...Som man säger i Norge! Ja idag är det en stor dag för norrmännen.
Det är 17 mai, deras nationaldag och det är för dom, stort att fira!
Annat är hur många andra länder tar vara på Sin nationaldag.







Norge är en trevligt land med sitt härliga språk,
med glada och positiva människor.
Norge är ett väldigt Fint land också! Med mkt berg och dalar.
Åker man väster ut så är det Extra fint!
Åker man uppåt landet, i väst, så kan man se isbjörnar och späckhuggare.
 
Jag älskar Norge! Trivs enormt mkt där och jag flyttar nog dit en dag.
Det är mitt andra hem, så Gratulerer med dagen,
som en äkta norrman glatt skulle säga till varje person den möter!




Foton på Norge's vackra land, nedan:


4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

underbara bilder ja, och underbara människor där din morfar har ju stor erfarenhet av Norge efter många års arbetande där, och han säger att trevliga folk får man leta efter,
kram

Tiggir sa...

åååå vad myset det ser ut..
Kram kram

Josefina sa...

Mamma: Ja där vill jag en dag bo :)
Det är mitt andra hem och jag trivs enormt bra i Norge. Människorna är så underbara, landet är enormt FINT med rent och blått vatten inne i landet.. och härligt språk, postitiv energi från folk. UNDERBART!!

Vi må ta oss ei hus på landet, du og jeg *hihi* Jag drar Lätt dit!

pÖzZ

Kjolesnekkern sa...

Hei og tusen takk for hyggelig hilsen, nå har vi ksot oss med is -glas og brus og hurra, en kjempetrivelig dag1 Nydleige bilder, tusen takk! Ha en fin 17.mai i vårt flotte broderland:-) Klem, Marianne