lördag 15 maj 2010

Sommar Lördag

Diskmaskinen är igång för fullt.... solen är på väg ner.....
Pratat i tele med mamma i hela 2½ timma förut.
Saknar familjen där och vill hälsa på dom. Behöver det känner jag.
Vill stanna 2 veckor eller så.
 



Nu ser jag på premiären av Sommarkrysset på 4an.
Snygga programledare och trevligt program som alltid.
Var en nyss från min hemstad som vann förresten.
Rätt liten ort... han vann 50 000 om jag minns rätt.
Mattias i EMD tog hans samtal och berättade för Lidköping's bon
att EMD uppträdde där i lördags..... nåja.
Kul att det lilla samhället hamnar mer och mer på kartan.


 
Idag har varit riktigt bra väder i Sveriges östra delar!
Som i förmiddags då jag var ute tex, så blåste det....
Men vindarna var så himlans varma att det var underbart!
Nu är sommaren verkligen på ingång!

Linda skrev i eftermiddags och ville flytta vår träff till måndag.
Går bra för min del så vi ska träffas då istället.




Know what?
Vet ni vad jag stötte på då jag skulle ut 
med Wilmer innan Sommarkrysset började??
Jo på trappdörren satt en lapp från grannar.
Ni ser ju själva här vad det står, om ni klickar upp fotot.




Visst är det trevligt!?
Jag tycker det låter både trevligt och bra!
Grannar kommer närmare varann och det blir trevligare på vår innergård.
Flera grannar har ju skrivit in till hyresvärden att dom vill 
ha renare och trevligare innergård och det tycker jag nu med denna 
lappen att det låter som det kommer bli jättebra på flera sätt.

Med eller utan Wilmer, så går jag nog säkerligen ut på detta faktiskt.

3 kommentarer:

Purple Kitten sa...

Det var asskönt väder även uppe i lule, hörde jag av syrran :D

Nettan sa...

Jag saknar hem jag med faktiskt.. Fast jag har det lite längre tyvärr =/ Får se när man får se dom igen, inte så länge kvar till Power Meet iofs.

Hemmet Är Min Borg sa...

ja vi saknar er oxå, Alwin har ju förändrats massor sen sist :)ska bli roligt att ni kommer hem igen ,tycker verkligen du ska gå med på det,roligt med sånt
kram