fredag 7 maj 2010

Smyger...

Har varit hos Maria på kaffe under kvällen.
Inte sett henne på en hel vecka, så det var dags att ses lite igen.

Har nu rastat Wilmer och det blåser för fullt ute. Storm ju.
Slängt i två maskiner tvätt i källaren också hahaha!
Jag har inte vågat tvätta sen jag tvättade förra onsdagen och ni som följt bloggen vet nog,
ni andra kan ju uppdatera er här!

 

.

 
Pga den grannen, så har jag inte vågat boka ny tvättid!
Har även tagit upp min tvätt-kolv som man bokar tid med.
Men nu behövde jag verkligen tvätta så tjuvtvättar lite utanför schemat i smyg haha!
Kände mig verkligen super nervös, för hon sa ju själv att hon håller koll på 
vilka som tvättar och hur alla städar eller inte. 
Jag såg ju till att lämna tvättstugan i fint skick efter mig sist, men Det fick jag total utskällning av,
så med en sån super pedant granne, och sån enorm utskällning, så vågar man ju inte!
hahahahahaha!

Även rent, verkar ju vara smutsigt för henne, så hjälp, typ!
Vågar verkligen inte ta chansen att stöta på den där bomben igen.
Kollade när hon tvättar och då stod hon uppsatt på 6:e.
Fick kolla hemma och se vad det är för datum och det var visst sista passet igår.
Hon har inte bokat om sig än bara.
Blev rädd för jag tänkte att hon först haft sista passet Idag då... och kommer ner där sen.
 
Ska hämta tvätten så snart den är klar, så får den häng torka i lägenheten.
Imorn tvättar jag nog massa handdukar också, utanför tvättschemat alltså.
hahahahaha Löjligt, men ni hade nog med vart rädda om ni sett något sånt humör!!!!!!





När jag kom ner för att tvätta nu förresten, så fann jag tvättstugan ostädad! 
NU skulle hon skällt! Tvättmedel överallt, utanför facken och allt...
Nä nu ska jag plocka ur ren disk ur diskmaskinen.
Sen ska jag hämta tvätten, hänga upp den och lägga mig. Sweet Dreams y'all!
 
 
Tack Maria för kaffe och sällskap!

5 kommentarer:

Lilliss sa...

inte ska du behöva smyga, men jag förstår dig, skulle själv göra det samma om jag hade varigt med om det!
men det är ju lite konstigt att hon håller koll på vem som tvättar.


tack själv för sällskapet!


kramisar

Tigris Predikantan sa...

Usch för sådana grannar ... men inte skall du låta henne regera?
:)

Josefina sa...

Grannen hade iofs pms denna kväll, sa hon. Hon bad om ursäkt också och blev väldigt trevlig bara hon lugnat ner sig. Tur jag stannade kvar så vi slapp av vara osams idag.
Men ändå så vill man inte ha "oturen" att tvätta innan henne tex.

Sa också att jag städar efter mig och sköter mig. Vilket jag gör. Men överpedant som hon är så... Koll som hon också har så tittar hon säkert när jag har tvättid och checkar efter min tid om jag "skött" mig.
Lite den känslan har man ju.. att man blir kollad och utskälld IGEN!

Flyttade från mitt förra ställe av olika anledningar. För hög hyra, för dött område av stan, men också väldigt mkt för hur osams jag och grannen ovan mig var. Hemskt att bli så illa omtyckt där man ska bo och slappna av.

Grannen i detta hus är rätt snäll, så vida man städar haha!
Hon menade på denna gången i källaren att det hade vart lättast om de som inte vill städa, bara kan skaffa en EGEN maskin! Men det borde hon göra annars, som är så överpedant. Så hon slipper störa sig på andra och få bägaren att rinna över. Har hon egen så slipper hon det.

Men men...
Vi är inte osams som grannar. Inte än och hoppas det går att hålla det fint. Hennes bomb som släpptes, är sällsynt. SÅÅÅ arg, blir inte ens den argaste.. aj aj säger ja =P

Kramiz

Josefina sa...

oj vad långt det blev hihi
nåja =P

Tiggir sa...

Ja vad ska man säga om grannar??
Kram kram