torsdag 27 maj 2010

Onsdag


Igår
Så här såg solen ut när den gick upp på onsdag natten...
Ja det regnade den natten, men solen gick upp fint.
Riktigt starkt rosa och jag ligger ju så jag ser perfekt ut.
.
.
Vad hände mer på onsdagen?
Borrat fast ett nytt gångjärn till skåpsluckan där diskmaskinen är. 
Det förra gångjärnet var för tjockt, men ett plattare gångjärn skulle 
funka nu när maskinen står där. 
Men såg att jag får kolla efter Bredare gångjärn, ett platt.
 .
 Som ni ser så når ju inte fästet över... 
Behöver köpa ett lika platt, men bredare.
.
.
.
Fixat också upp ett kompostgaller till sovrummet. Som en barngrind typ. 
Så nu kan jag bära ner denna stora och fula tv kartong, 
som vart som en grind ett tag..
Nu är det bara kroka på och av kompost gallret bäst man vill!
Independent woman? - of course!
 Ja ni ser ju att grinden gör sig och och den syns knappt heller.
Smälter in i bakgrunden mkt bättre än jag trott.
Jag vill ju ha sovrumsdörren öppen på natten, 
så jag kan somna till tvn som är i vardagsrummet. 
Man ser den nämligen ifrån sängen.
 .
Men jag vill att djuren är samlade i sovrummet under natten.
Både för mysfaktorn och för att Wilmer kan springa mot dörren 
och skälla då nån gång i trappen, och det skulle väcka mig.
Så skönt att ha nått enkelt och smidigt som "grind".
.
 .
 .
BTW
Nu är tågbiljett beställt till hemstaden! Beställdes på onsdagen!
Den 21 juni åker jag till familjen i Lidköping! *yaaaay*
.
Beställde bara enkelbiljett. Tänkte jag att kan boka hemresa
på plats i Lidköping sen, när jag vet lite mer vilket datum
som jag känner för att åka hem till Norrköping igen.

Inga kommentarer: