tisdag 18 maj 2010

Min 17 mai


Vaknade en timma tidigare än tänkt idag. Vaknade vid 6,
men tanken var att vakna vid 7. Men jag gick upp 6.30 trots allt.
Linda kom och hämtade mig vid 9, så jag var duschad och klar då.

Vi höll oss i trädgården först, så att Lotus och Wilmer kan få springa löst.
Linda hämtade lilla 11 veckors Fritz i sele.




Hundarna sprang, Wilmer hälsade på Fritz och Fritz var nyfiken på Wilmer.
När vi varit ute i soliga trädgården så gick vi in på lite frukost.
Smörgås och kaffe. Sen ut i den underbara solen igen!







Vi valde sen att ta en promenad med hundarna och Fritz fick följa med.
Detta var Fritz första utevistelse 
och han såg mkt upp till både Wilmer och Lotus.
Han gick efter hundarna hela tiden och kände sig trygg hos dom båda.






Det gick väldigt bra med Wilmer och Fritz.
Detta var deras första möte och Wilmer var som alltid försiktig.
Fritz var mkt nyfiken på Wilmer, satt ofta intill honom 
och även försökte ibland att leka med Wilmer.





Vi gick ut i trädgården igen för mer bus och spring!
Fortfarande extremt varmt ute, precis som under vår underbara promenad.
Vi fick ta av oss till t-shirt, för det gick inte annars.

Sen gick vi inåt igen och Linda frågade om jag vill äta pannkakor 
med henne idag, vilket jag gärna gjorde.
Blev avsläppt hemma nånstans mellan 14-15 i eftermiddags.
 
 
 
 
 
 
Wilmer är väldigt nöjd med dagen!
Oj så glad han varit, där han sprungit och lekt med sin favorit lekvän!
 
 
 
 
Hemma
Har försökt att slappa så mkt som går, sen jag kom hem.
Eftersom det kommer vara fullt ös hela dagen imorn,
då det ju är agility avslutning och allt, så måste jag samla ork idag.
 
Vid kl 19, lagade jag mat och jag tänker som så att då har jag 
att värma imorn Innan jag beger mig mot brukshundsklubben.
Kommer ju bli ett par timmar på klubbhuset trots allt.
 
Behövde lägga mig i bra tid idag. Lång dag imorn.
Men har en kass dator som är enormt seg. Många foton idag blev det också.
Fick sitta och gå igenom fotona innan, för det var 500 foton.
Men tog lite tid att få ner detta inlägg, så nu ska jag sova.



Tack gumman för en underbar dag!

1 kommentar:

Tiggir sa...

Tack sj gumman & det var så lite så..
Lotus var rätt så tröt & Fritz var lika tröt som Lotus..
Bamse kram