lördag 8 maj 2010

Less is More

 .

Började att se på "Virus i bataljonen" på 4an.

Tog lite varm choklad till, men sen tröttnade jag faktiskt.
Det negativa med Stefan och Krister, och detta som var på tv nu.. Är på tv nu.
Det är att det går över en timma åt att handla om en viss samma sak. Samma sketch.
Medan tex Galenskaparna kan ha nån timma åt att göra många helt olika sketcher på en timma.
Så man får bara lite gött av varje lixom.



Samma handling i över en timma känns lite väl mättande.
Less is more som man säger. Man ska sluta på topp!
Kortare sketcher med ny handling och istället bra manus varje sketch.
Har själv gått i teater och att ha en timmas sketch som dessa har, är väl mättande.
 
Nää, En sketch Bör Inte vara mer än 4-7 minuter lång. 
 
 
Så nu sitter jag vid dator igen!
Men tvn är på så jag hör lite då och då vad dom säger.
 
 
 
 
 
Mer Min humor...
Nanen hade satt ut ett klipp på Galenskaparna på sin Facebook.
Inte det bästa klippet precis, men vill ni höra hur min dialekt är så lyssna ändå.
Dom har inte supergrov Skaraborgs dialekt, men man hör mkt av den.





Bortsett från nu min dialekt, Alla klipp har egentligen min dialekt, mer eller mindre..
Så ska jag visa några klipp jag tycker är roligare!
Jag har sjuk humor och här kan ni se några kul sketcher:
 
 










  




 
 
 
 
hahahaha - "Har du fått mjölksyra? ..Du kör ju i fel fil!"
 












 
 
hahahahaha ...Här har ni en tabbe:



 
Jag letar för fullt efter ett bra klipp från "Cyklar" med Galenskaparna....
Ett klipp där sketchen heter "Samtal vid ett hål" och är en om en vägarbetare som tar paus.
Karaktären "Spanar'n" kommer förbi och frågar vad han äter.
Han är så på att vägarbetaren frågar om han vill ha av mackan.
Men då svarar Spanar'n:
Jag äter inte paprika, han rapar suuuurt då!
Det har jag ärvt ifrån min kusin

 
 
Så himla bra klipp! Men fann det inte.. Ni vet nog ändå vilket jag menar.
Klassiker ju hehe
Måste passa på att säga R.I.P också, till Peter Rangmar.
Han var med i Galenskaparna men dog -97 i cancer.
 
Här är hans sista uppträdande. En karaktär som många minns.



Inga kommentarer: