fredag 7 maj 2010

Hundrastgård i Lidköping - JA TACK!!



.Min hemstad Lidköping, har ingen hundrastgård och då jag kommer på besök,
så har man fått släppa hundarna i vanliga parker.
Har blivit att unghundar sprungit efter folk för att hälsa, ut i gatan osv.

Jag mailade till Lidköping's kommun för ett år sen ungefär och dom håller med 
om att det behövs en rastgård, men det är inget dom prioriterar Just Nu.
Jag startade en grupp på Facebook för några dagar sen bara...
Det gick väldigt fort att bli 33 medlemmar i gruppen och när vi är fler,
så kommer jag höra av mig till kommunen Igen och visa 
att vi är många som vill ha rastgård!
 
 
Ni behöver ju inte äga/ha en hund för att vilja ha en rastgård.
Du kan ju vara en hundrädd tex, 
som önskar att få gå igenom en park utan att träffa på lös hund.
 


Gå med du också! Ju fler, desto mer makt i kommunens ögon!
Klicka här för att komma direkt till fb-sidan!

4 kommentarer:

Annikickan sa...

Hej, längesen vi va här och hälsa på... Va fint ni fått det! Härliga bilder på Wilmer! Men så är han ju en mkt ståtlig kille =P

Kram, Anki
Pussar, Zorro och Allegro

Annikickan sa...

Wiska! Helt underbart namn!! Klart hon ska heta Wiska =)

Josefina sa...

Ja visst är det fint!
Tänkte Tindra först som sagt, men alla heter ju Tindra så då kom jag på Wiska och jag tycker det är så fint :))

Wilmer & Wiska


Kram på er!
Hoppas allt är kanon! :)

Tiggir sa...

Hoppas att det blir en hundrastgård i lidköping!!
Bamsekram