fredag 28 maj 2010

Fredag

.

Kom hem nu ifrån en lång promenad!
Såg vid 14 idag att jag fått ett sms som jag inte hört...
Maria undrade om jag vill komma upp på kaffe och kärleksmums som hon bakat.
Det gjorde jag såg gärna.
Vi ses inte så ofta längre och inte heller så ofta vi ses på tu man hand.






När vi fikat i någon timma eller så....
Så pratade vi om djurfoder på zoo butiker.
Maria vill byta upp sig till bättre foder och jag nämnde 
att det brukar finnas provpåsar på Granngården.
 
 
Kom också med förslaget om att vi kan ju promenera iväg direkt.
Wilmer får ju följa med in, så det är bara att gå iväg
Wilmer behövde röra på sig dessutom. Så vi gick iväg direkt.






Hon köpte sig en liten påse av Royal Canin.
Sen gick vi iväg till Media Markt. Kom på innan vi började gå,
att dessa ställen ligger ju nära varann och Media Markt bad om att få in 
ström-adaptern till datorn som jag lämnat in.. 
Så passade nu på att lämna in den.






Sen gick vi vidare mot Plantagen vid Ingelsta.
Åsa och Johan var i närheten så dom hämtade upp oss.
Medan dom var inne på Willys så gick vi in med Wilmer till Grizzly zoo.


Wilmer kände sig helt slut, 
så la sig ner varje gång vi stannade till för att titta på något.
Vi hade ju nu haft en rätt redig promenad i lite fukt/värme och inget vatten,
så förstår att han ville lägga sig lite och koppla av.






Jag och Nettan kollade efter tandskapor på Grizzly en gång, 
och då fanns det inte, men Nu finns det!
Dom har snygga kläder på Grizzly också. Jag gillar märket "Hurtta"
Mkt skulle vara bra till Candi också tyckte jag. Som är en nakenhund.
I regn, blåst eller på vintern.... Ja allt fanns!


När vi sen var klara på Grizzly, så var Åsa och Johan också klara.
Vi blev hemskjutsade och det var lite skönt, trots att det var skön promenad.
Blev ju en redig promenad!





Tack Maria för fika och promenad!
Var trevligt att träffas lite på tu man hand faktiskt

2 kommentarer:

Lilliss sa...

tack själv!
ja det var ett tag sen bara vi två umgicks!
tack för tipset om fodret och att jag fick kolla på transportryggsäcken
är inne på att köpa en jag också men det blir nog den blå!

kramar!

Nettan sa...

Ah vad smart! Ska nog köpa mig en hurtta till gumman! :D Tack för tipset! ;)