söndag 23 maj 2010

Denne kvällninga

 .
Evening...
Vid halv 6 tiden idag så fick jag ett sms om jag bjuder på kaffe.
Ja varför inte, tänkte jag och tog paus i det jag gjorde.
Det var Maria som undrade, så strax där efter så kom hon över.

Kaffe prat och sen flyttade vi oss till soffan vid 20,
för att sommarkrysset började och det tycker jag är trevligt.
Millan messade och undrade ifall vi ville med på promenad.
Så mellan 21 - 23, gick vi vår långa runda. Wilmer var med så klart.
Han fick på sig en röd bandana (snusnäsduk), så han är fin på promenaden.
Jag fick rätt snart ta av min tröja och gå i t-shirt/topp.
Var så pass sommar varmt!

Först ut mot Södra Promenad och gick allén uppåt Färgargården.
Där gick vi längs Strömmen och upp mot hundrastgården.
Dessvärre så var det 3 hundar där och en av dom gick inte 
ihop med andra så vi kunde inte komma in och leka.
Wilmer går bra ihop med alla, men nåja.

Vi gick vidare igenom kyrkogårdens cykelväg 
och sen igenom hela Folkparken. Upp mot Matteuskyrkan.
Sen mot hemmet igen då. Så längs med Strömmen vid Grand Hotel.
21 grader stod det på stora termometern nära mitt hem.
Rätt bra temp för att vara närmare 23 på kvällen.
Tack Millan och Maria för promenad!





Later on...
Väl hemma så pratade jag i telefon rätt så direkt.
Pratade i tele 2 timmar och 15 min.
Ville berätta om hur jag fått skuld hos Tele2 reglerad bl.a.
 
Har nämligen kämpat i typ 2 år med att försöka få ett abonnemang uppsagt.
Har sagt upp det rätt många ggr, men dom verkar inte notera.
I dagarna så fick jag en räkning hem på 2600 från inkasso.
För jag har fått räkningar hela tiden för det abonnemang som ska vara avslutat.
Igår i telefon så sa dom att det inte ser troligt ut att kunna göra nått.
Eftersom dom inte ser "bevis" på att jag sagt upp abonnemanget.
Så jag kände hur hopplöst allt kändes och att jag nu 
sitter i skulder som ökar och ökar för varje dag....
Men jag letade ännu mer efter det samtalet, efter bevis.
Kollade igenom alla mail som jag sparat och fann faktiskt bevis.
Så jag mailade iväg detta till dom och idag ringde dom för att 
berätta att abonnemanget är uppsagt och att dom dragit tillbaka alla skulder, 
och då även det som hamnat på inkasso.
Ni sätter mig i skiten här bara för ni vägrar att notera uppsägning 
av abonnemang och det är rätt typiskt er att man alltid måste 
säga upp ett abonnemang 20 ggr innan ni noterar att det Är borta! 
Ändå kan ni sen skicka räkningar!
 
 
Underbart att jag fann bevis och kunde få mig trodd!!
En kamp som pågått i 2 år nu ju och Äntligen fann jag bevis!!
Nu är klockan 2 och nu är det läggdags. Buenas Noches!

2 kommentarer:

Nettan sa...

Du kunde inte svara på mitt mess om att umgås =/

Lilliss sa...

tack själv för promenaden!
var jätte skönt ute....sköt att sommaren är här!

kramar