torsdag 8 april 2010

Yet so far

Nu är det lilla på disken tagen, tog ju disken igår, 
men åt nått litet innan läggdags. Inte nyttigt den tiden, men yäyä.

Så nu är disken tagen, kaffet står framför mig
och jag har gett mig på att försöka trimma Wilmer.
Många ägare trimmar ju pälsen runt öronen och en del även 
det som hänger längs med sidan av huvudet.
Endel tar håren i bak på benen också, min uppfödaren tar tydligen en centimeter där.
 
Bara för att just trimma till lite små saker som ger ett fräschare intryck.
Men det var min första trimning. Har inte behövt heller tycker jag.
Men jag provade nu att ta det som spretar upp på insidan av öronen,
alltså inte inne i örat... men, att detta ska vara så svårt att förklara...
Ska visa istället via bild!



 
Pilarna visar vart man kan behöva trimma.
Ovanpå huvudet ser ni att intill öronen där så spretar det rätt upp.
Jag kan tycka attdet är lite sött samtidigt, men tänkte ändå att jag provar.
Pälsen växer ju ut om jag inte vill fortsätta.

Sen också på sidorna, där pilar också pekar.
Där kan pälsen hänga tungt neråt gärna, så man kan trimma till det lite,
så man får åtminstone några strån som spretar.






En efter bild nedan:



 
Skulle behöva rätta till lite på det som stack upp mellan öronen.
På ena sidan (vårt vänstra), så ser det lite tjocksamlat ut.
Klipper jag ur bara lite grann där så kan det se lite bättre ut.
Ni kan nog se att jag klippt på alla de ställen, där pilar pekade på förra bilden..
Spretar lite mer vid sidan om huvudet nu, eller hur man ska beskriva.

Men som sagt.... Får känna mig fram
och får se lite om det känns bekvämt att fortsätta med detta.



Vidare...
Bortsett från trimning, så fann jag ännu fler baj-fläckar från katten!
Han var ju lös i magen och igår morse fick jag bada hela rumpan som var brun.
Nu fann jag fler bakom gardinen. 
Trodde jag kollat överallt, men dyker upp mer hela tiden.





Mysigt när det är bland tygleksaker och sovplatser.... Not!

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

åå vad fin Wilmer blir nu, du kan ta lite till där , vaaaa sööt
kram

Tiggir sa...

Vilken sötnos han bliv nu=)
bliv som en ny hund=)
Kram