måndag 26 april 2010

Waiting......

 .
 
Rörmokaren bad mig ringa fastighetsgubben 
och se om det finns nått vi kan göra för att lösa problemet.
Fick tala in på telesvar vid 9.20, där jag pratade in problemet med diskmaskinen.
Att kranen är bytt men det har blivit "fel-mätt" och maskinen går väldigt precis in,
men bara halva maskinen, för eftersom det skulle behöva vara någon millimeter bredare,
så blir det att maskinen vill pressa isär väggarna i skåpet.....
Så nu väntar jag på att fastighetsansvarig, ska höra av sig om hur vi löser detta.
För kranen är ju redan bytt och då anpassad till maskin i skåp och inte på bänk.

Tänkte förut att nu har jag väntat ett tag, så jag gick ut med Wilmer en snabbis vid 10.50.
Var ute 10 minuter och kollade mobilen då jag kom in....
Naturligtvis så har dom ju ringt just under den korta stund jag var ute!!!!

Jag fick genast ringa upp igen och säga att jag var ute med hunden då dom ringde.
Fick tala in på telesvar då eftersom ingen svarade denna gång heller.
Nu är klockan snart 13 och det är typiskt att man kan sitta och vänta massor,
men skulle man ta en kort och snabb paus till annat, så ringer det så klart.
Men inte då man väntar, då händer inget!
Jag är trött som aset känner jag! 
Blir också lite låst hemma, eftersom om dom ringer, 
så bör jag kunna vara på plats rätt så snart, efter samtalet.... 
 
 
 
 
 
Gud så trött jag är!
Sov ju som sagt bara 2 timmar i natt...... Nu går jag i ett halv-klart jobb!
Vill ha detta arbetet klart nån gång, eftersom både sömn och hund planeras efter hur dom gör.

Inga kommentarer: