tisdag 6 april 2010

Today

 
Idag var jag på möte tidigare. Gick väl så där faktiskt...
 
 
Badrummet
Nu pysslar jag hemma, för jag har fått svar från fastighets gubben om badrum och kök.
Bad ju om att få väggarna till badkaret att kunna sitta upp. Plastgrejerna verkar ha slitit sig.
Bad också att få en riktig draperistång, för nu är bara massa hål i väggen,
samt en meters stång kvar som bara hänger rätt ut i rummet.
Kan ta ner stången och sånt själv, men haft kvar det just för att visa dom.
Detta kommer åtgärdas omgående!
 
Det jag nu grejer med är att ta bort saker så dom kommer fram.
Att jag förbereder att ha tomt omkring där dom kommer arbeta.


Diskmaskinen får plats i skärp-utrymmet, så skräp får byta skåp


Diskmaskinen
Vad gäller diskmaskinen så uppfattade han mig fel lite, så väntar nu på svar igen.
Han menade på att installera den kan dom inte hjälpa med, 
och undrade om jag känner nån som kan hjälpa mig.
Så jag fick svara honom igen att problemet är just att kranen/blandaren är gammal
och inte förberedd för att vara med diskmaskin.
Så nu förstår han mig bättre att det är SÅN förberedelse jag behöver, 
en rörmokare som byter kranen till en 'diskmaskinskran'.
 
Sist jag bodde hos denna värden och ville ha diskmaskin, så var det att vi ska dela på summa.
Rörmokaren kostar och då skulle jag betala 700 och värden 700.
Så antar att det borde vara sån överenskommelse igen, men får se vad han svarar.
 
 
 
Hunden
Wilmer har idag också fått tid till Smådjurskliniken. Tiden är på tisdag eftermiddag.
Han ska bara vaccinera som mot allt. Kostar 330.
Han är ju två nu och jag tänker fortsätta att vaccinera varje år.

Inga kommentarer: