tisdag 13 april 2010

Tisdagen

 
Är så slut i kropp och psyke att det tryter på humöret.
Jag går in i saker och har mig också... som man gör när man är för trött.


Here we go...
Idag började jag lite lugnt och sen kom Maria över på kaffe.
Hon skulle vara sällskap med till Smådjurskliniken idag, för Wilmer hade tid kl 16.
Han skulle vaccinera sig och jag frågade henne för några dagar sen om hon vill bli mitt sällskap..
Tänkte nämligen ta mig en lång promenad dit. 

Vi gick iväg mot kliniken strax efter kl 15 och solen sken helt underbart!
Vi var framme i väldigt god och bra tid, så jag hann väga Wilmer
och sen hann vi sitta ner och koppla av lite innan, precis som tänkt.




Han vaccinerades bara mot "kennelhosta", för det var den enda han behöver sa hon.
Däremot nästa år, så kommer han behöva mot Allt.
När Wilmer varit duktig hos veterinären som han alltid är,
så knallade vi sen iväg mot Bauhaus området, för jag skulle in på Willys och Zoo.
På Willys blev det massa medel och det gick på 300 spänn!
Allt för att försöka få bort alla dofter på täcken och allt, så markerande upphör!
Vet inte om nått kommer funka, men får prova..... dyrt kalas!





Eftersom alla pengar tog slut på medel,
så kunde jag inte köpa kattmat som jag ju behöver....
Tänkte köpa lite hundben till tänderna också och till det kunde jag skrapa ihop lite.
Ett calcium ben kostade 12 och sen gick det 
köpa 4 små gröna också, som kostade 2 kr styck.

Irriterande att behöva slänga ut 300 kr på massa medel och sånt.....
Jag som ju behöver kattmat och även smör och sånt tog slut idag.
Men men..... måste få bort All urindoft som gör att mina "killar" vill markera.




Hemvägen...
De två kassarna jag fick med mig från Willys var så tunga,
så jag och Maria fick turas om att bära.
Medan den ena bar kassar, så höll den andra i Wilmer och jackor.
Väl hemma så hann jag iväg till en kiosk för att hämta ut min nya router.
Klockan var nu strax innan 18 och kiosken skulle stänga typ 18. 
Under tiden jag hämtade det paketet, så tog Maria med Wilmer upp till sig
och satte igång att laga den mat hon skulle bjuda mig på.




Efter maten diskade Maria och jag torkade..
Sen, strax efter kl 19 skulle jag hemåt igen för jag hade en tvättid som redan börjat.
Så nu tvättar jag fortfarande!
Försöker att få igång min nya router också, men det var inte helt så simpelt 
som jag trott och hoppats, så får nog ta det imorn eller nått istället.....



Totalt Slut är jag, men nöjd med dagen!
Tack sweetie, för bärhjälp, sällskap och maten!

3 kommentarer:

Nettan sa...

Vad fin bild det var på dig :)

Josefina sa...

oooh tack'eh ;P

Lilliss sa...

tack själv för sällskapet och promenaden!
men vad trött jag var....somnade rätt snabbt och sov riktigt gott!

kram!