söndag 4 april 2010

Random Updatez

 
 
Men då... Har sista passet på tvättid idag, men nån tvättar nu.
Fick boka om till imorn istället, men fan allt är ju i tvätten nästan.



Innan läggdax
I natt, innan läggdags så bloggade jag sent, satt med en xider 
och lite taco chips av chilismak, samt slösurfade.
Var rätt skönt att bara vara ensam lite så skönt att ändå vara uppe en stund till och bara "va".
Bär jag la mig så såg jag på en film ifrån sängen.
Den var på canal+ och då den slutade så försökte jag somna.
Var säkert vid halv 5 tiden eller nått då jag skulle somna.



Idag
Idag har jag sett till att sova ut verkligen!
Fick ett sms av Linda om promenad, men det såg jag ju för sent eftersom jag sov ut.



Idag har jag inget speciellt gjort... Bara softar och gud så skönt.
Nu gick jag ju upp sent också men tar ju på krafterna numera.
Man orkar inte lika mkt som man gjorde innan man gick "in i väggen".



Internet
Igår tog alla dagar och minuter slut på min mobila internet.
Betalar ju för en månad och nu var det då dags att fylla på med pengar igen.
Men jag har ju mitt nya system, alltså LAN, 
som jag också ska betala, så vill ju inte betala dubbelt.
Eftersom jag inte får min trådlösa router till att fungera i windows vista,
för den är bara provad till äldre operativsystem och provat har jag men får det inte att gå.
Så jag har fått sätta in nätverkskabeln i datorn istället.

Vill ju inte köpa en helt ny router när den ju knappt är använd och den är inte så gammal heller.
Bara att den inte vill funka i vista just.... mkt störande!
Så nu får jag ha en lång sladd som går från hallen där uttaget är, 
sen igenom hela lägenheten... och längst in i sovrummet, där datorn står. 
Alltså så långt ifrån hallen som går i denna lägenhet.



Får se om jag kan få tillverkaren av min trådlösa router,
till att fixa till drivrutiner till just Vista, för annars måste jag sälja min router,
få en skitsumma för den och sen köpa mig en helt ny router.
Tills jag får det trådlösa att funka så måste jag ha en jäkla lång sladd överallt hur som!
Fan... inte alls vad jag planerade och konstig att min router som inte är så gammal,
inte ens har drivrutiner anpassade till vista ju!
Sökte på nätet igår för fullt, men fann bara nerladdningar av drivrutiner till vista, på sidor 
som man skulle bli medlem på och dessutom betala massa pengar för att vara medlem.
Jag sitter ju med box och allt, så borde väl kunna hitta på tillverkarens hemsida, men nej då.
Skulle jag bli medlem på nån sida, betala för medlemskap 
och sen inte få "rätt" drivrutiner ändå, så skulle det ju vara onödigt på alla sätt.


Nåja.... detta var dagsituationen.... See ya!

Inga kommentarer: