torsdag 8 april 2010

Pop the question

 .
Skulle jag nån gång gifta mig så har jag sagt att friandet bör vara minnesvärt och fint.
Skulle han bara simpelt gå ner på knä bara helt vanligt, så skulle jag nog säga nej haha!
Nä men skulle jag ärligt få säga vad jag hade blitt glad av så är det lite mer uttänkt.
Lyxigt men behöver inte vara lyx av just pengar, utan lyx av känsla och "påtänkthet".

Såg precis ett avsnitt av Alla älskar Raymond.
Sett det förut, men det avsnittet där Robert ska fria till Amy.
Han använder sig av sitt jobb, han är ju polis.
Men det är ändå på ett sånt välplanerat och härligt sätt!
Ett sätt där han först valt att göra henne osäker och lite rädd...
Till att sen komma fram, det snöar och han ställer den stora frågan....


Ja ni ser själva. Det behöver inte kosta, men bör vara på tänkt!
(Fann inget bättre videoklipp dessvärre...)




För er som inte hör så bra:


Konstapel läser "rättigheter" till Amy: 
"Amy McDougal, you have the right to remain single.
Anything you say, may be used against you in the church of god.
If you did not have a husband, we may provide it for you.
Do you understand your rights, now that i've read them too you?"

Amy: huh?
Konstapel: She doesn't get it
Annan konstapel: Allright! Who's gonna cuff her (arrestera/haffa)

1 kommentar:

Purple Kitten sa...

Jag är i samma tänkande som dig, fast med förlovnngen. Kanske därför det aldrig blivit av mellan mig o mattias, för han inte vet hur han ska göra. Hihi. Men klart man vill ha nåt utöver "gå ner på knä o fråga", känns så orginellt. Man vill ju ha nåt att tänka tillbaks till, nåt mer än bara ner på knäna-biten. Typ middag, härlig promenad nånstans.. Men någonting mer än bara "pop the question" iaf ;) Tycker jag :D