söndag 11 april 2010

Modernisera

.Vad ni läsare inte vet är att jag påbörjat ett "projekt".
Fick ju tvätta hela natten för en olycka i sängen....
Sängen skulle dessutom torka, bortsett från mitt tjuv-tvättande i källaren.
.
Hade köpte hem klisterdekor till kakel.
Fanns bara ett paket med 10-pack kvar, såna där färdiga rutor alltså.
Så eftersom det var för lite och jag ville ha direkt, när jag ju tatt mig ända dit och allt,
så köpte jag faktiskt sån rulle där man själv får göra rutorna.
Mera plock och pyssel, men vad sjutton! 
Åka titt som tätt för att chansa att det finns på lager är nog jobbigare.
.
Påbörjade faktiskt hela arbetet i natt....
Hade ju ingen säng att sova i på ett tag iallafall, så jag började arbetet på natten
och sen fortsatte jag lite innan jag gick till Maria idag.
Hade någon halvtimma, eller timma "ledig" från det att Nettan och Mattias åkte, 
till att jag gick upp till Maria.
.
. 
Inte så mkt kvar nu!
Men vissa plattor behöver jag göra om, men det tar jag på slutet.

.
.
.
Anledningen till denna kakel rand, är att det är en blommig bård i kaklet.
Kaklet är också från kanske 70-talet och i en tantig bård med bruna blommor.
 .
.
.
Jag har gjort så att jag tog ur reklamen, en utmätt ruta som jag fick klippa till.
Av hårdare papp fick det vara, som fanns i reklam högen...
Då hade jag en mall, som jag sen får lägga ut på dekor-rullens baksida,
rita omkring min mall och sen klippa ut en så jämn och fin ruta jag kan.
Sen ska rutan sitta rakt och fint på kaklet också, inte så lätt!
Ett himlans plock och piller faktiskt...
 .
.
Har så klart städat kaklet noga innan också, med bl.a lite fönsterputs.
Ska ju vara rent och sen torrt, innan dekoren åker på!

Inga kommentarer: