måndag 12 april 2010

Kollar medel....

Kollar medel på nätet och lösningar på hur man blir av med markeranden!
Mamma letar också, Tack för det!
Hon fann bl.a detta medlet som är rätt nytt och bättre än zoo butikernas..
Medlet jag menar heter Scent Stop. På svenska betyder det Odör Stopp typ.

Läs mer här!




Det började ju med att en olycka hände med okastrerad tik.
Vilket betyder att doften blir starkare och svårare att få bort.
Okastrerade djur, speciellt tik eller hon-katt, har extra svåra dofter att få bort.
Dom är lixom starkare, stramare och mer stickande i näsan. 
Vilket mina hanar känner om inte annat.
Sen har min hund satt sig på denna tik-doften.....
Och nu i eftermiddags så har även min kastrerade han-katt kissat i sängen,
bara för han känner att alla andra dofter irriterat honom där... typ.





En fundering på hur jag kan få bort doften från tiken,
är att hälla på ättika, bikarbonat och även köpa färsk citron....
Sen låta täcken ligga i denna röra under natt och lite till.. 
Sen tvätta "normalt" som slutsteg för att göra det mer "sängvänligt".
Många pratar ju om ättika, men även bikarbonat... Citron är en klassiker också.
Någon tipsade om klorin också. Det kommer stinka, men kan funka.
Dessvärre så är det inte lika bra om man har ett färgglatt påslakan tex.






Men hur som helst, så låter ju Scent Stop rätt bra att ha hemma...
Skrev kommentar i deras gästbok och undrade om vad skillnaden är 
på katt och hundflaskorna dom har. Nu när katten med börjat markera menar jag.....
Får se vad dom sen svarar på den sidan.
Medel på zoo sägs inte alltid funka så får ju tänka lite längre än så....

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

hoppas något fungerar där, ättika tror ja på, det gäller att ha rätt mängd bara, vilket jag inte vet ,men någon kanske vet
kraaaam