torsdag 15 april 2010

♥ Kladdkaka ♥

 .
 
 
Har precis tagit ut kladdkaka ur ugnen! Så det blev bakning trots allt.
Hoppas den blir ännu godare denna gången då jag tappade bort tiden sist.
Hade i den kortare tid än receptet säger, för då får man den kladdigare och godare!

Gjorde dubbelsats och hällde på i två formar...
Ena var tunnare så den fick vara i kortare tid, så det inte blir muffins...
Den med djupare fyllning i, fick vara i två minuter längre ungefär.
Enligt recept så ska det vara in ca 20 minuter, men vill man ha kladdigare, 
så minskar man som sagt och ena hade jag inne 16 minuter typ
och den djupare var inne ca 17-18 minuter. Så hoppas dom båda blir lagom!
 
Detta är min andra gång som jag gör kladdkaka, 
så man kan inte annat än att lära av misstagen.
Hällde i lite grann kaffe också förresten... typ ½ dl i en dubbelsats.
Det ska bli spännande att prova!




Bästa tipset på kladdkaka är också att den står i kylen över natt!
Så kanske inte alls äter den idag, utan att jag väntar...

3 kommentarer:

nettan sa...

Gud så gott! Måste smaka nångång ;)

Hemmet Är Min Borg sa...

mmm inte fel alls ,ladda bryggarn :))
kram

Tiggir sa...

Ser gott ut de där du!! Nu vart man lite små sugen..Bamse kram