tisdag 27 april 2010

Från sopor, till paket

.

Jag stod med en stor mjölkkartong och en fazer crisp kartong
och var precis på väg ut att slänga detta i papp på sopsorteringen...
Tog med Wilmer och då jag precis tar handen på att låsa upp min dörr,
så kommer någon in i trappuppgången och rätt så fort kommen en lapp in i mitt brevinkast..

Det var en lapp från hyresvärden om att dom kommer göra om just sopsorteringen!
Dom menade på att för att öka att folk sorterar så ska dom ta bort vanliga sop stationerna
som är vid våra ingångar på innergården och istället ha allt på ett ställe.
Eller ja... Vi har en sorteringsstation i mitten av innergården, där man slänger, glas, papp osv osv.
Men sen har vi lite närmare våra hem, en station för "vanliga" sopor, samt matavfall.
Men det blir att folk av lathet kastar papp och annat i "vanliga" tunnorna, för det är närmare.
Så nu kommer allt att vara på ett ställe..
 
 


Bild, slumpvis vald från nätet

 
Där står jag med två papp grejer i handen och ska slänga, 
samtidigt som just lapp om detta kommer framför mig.
Det stod på lappen att dom fått in många klagomål om hur skräpigt det är på vår innergård!
Snuskigt, skräpigt och stökigt på alla sätt.....
Råttor, samt fåglar som biter sönder skräppåsar.....
Jag håller med! Har själv reagerat på hur det sett ut ett tag nu! Skäpigt som 17!
Har sett blöjor och allt i varje buske på innergården och nu när våren är här,
så är det ju inte trevligt att mysa på sin innergård precis.
Kul att dom tar tag i det, och det är redan fint på vår innergård måste jag säga!




Nåja...
Jag har fått maila till företaget jag beställde hundsaker från.
Hämtade ju ut mitt paket igår som var en enkel order på två saker.....
Men inget i ordern var rätt alls!







På denna lapp ovan, som kom med i paketet, står det rätt!
Jag beställde en dessyrlina i alternativ 2 och som ni kan se här, så är det då lila-svart!
Men jag fick hem en helröd!

Min andra och sista vara är en transportbur i form av ryggsäck.
Tänkte ha katten där i då jag reser på tåg....
Jag beställde, precis som det står i orderlappen ni ser ovan, en "de luxe".
Den har varunr/artikelnr 28871 och som ni ser här, så är den väskan Bara i brunt!

Men istället har jag fått en Blå sån ryggsäck, med helt Annat artikelnr
och som inte heter de luxe, utan T-bag bara!
Som dessutom kostar mkt mindre, än den väskan i "de luxe" som jag SKA ha!

Sen skulle jag ha en bonusgåva för 0:- i form av leversnittar.
Men inget sånt fanns i mitt paket!



28871-TRIXIE TBag de luxe Ryggsäck - 386 Kr  .................     2882-TRIXIE TCamp Ryggsäck - 263 Kr ..........



Jag mailade och visade att det retar mig detta.
En enkel order på två varor + en bonusgåva då, och inget blir rätt!
Men det står helt rätt på order lappen som kom med i paketen!
 
Frågade också om hur jag ska göra för att retunera, eftersom det stod så konstigt på lappen.
Står också att jag ska skriva i ordernr i den lilla blankettet som jag ska fylla i,
men det finns ju inget ordernr nånstans vad jag kan se..... ooooh!

Inga kommentarer: