söndag 4 april 2010

Boyz


Förut idag såg jag på ett program som heter "Peak Season".
Killarna pratade med varann om tjejer. Ena killen sa till den andra.
.
"Jag skrev bara sms till henne, att jag saknar henne.. ja du vet, sånt man bara skriver till tjejer.
Det är bara att skicka nått sånt sms när man vill fånga in bruden."




Nu ser jag på nått som heter "Jersey Shore" och först såg man lite
och sen sitter tjejen och killen nu i en soffa och blir intervjuade.
Killen säger precis rätt ut hur han gjort och hur han smörat. Allt för att få henne.
.
"Om det är en utmaning, får det mig bara att vilja ha henne mer.
Jag lyckades ju få henne också."



http://images.veer.com/IMG/PIMG/AYP/AYP1306841_P.JPG . http://www.stockphotopro.com/photo-thumbs-2/stockphotopro_361163tpq_ia_imagingfwr8_m.jpg
Bilder från google



Bottom line
Varför dras killar (inte alla) så till jakten, men vågar f-n inte sen vara kvar i förhållandet.
De som är kvar, är ofta otrogna och sånt.
Det är så vanligt att jag hör killars prat, där tjejer inte är närvarande
och killarna berättar om hur dom lindar in tjejen med falska ord och
dom säger vad tjejen vill höra, sen får dom henne, ligger med henne och sen iväg till nästa brud.
Då står ju killen där, en "player" enligt mig... och har sura tjejer runt sig.
Men han bara skakar på huvudet och går vidare.

Personligen är jag djup och äkta vad gäller förhållanden
och jag är ingen sån som ligger runt på något vis.
Killar jag träffar, vet vad jag varit ute för tidigare. Svek, misshandel osv.
Jag säger tydligt att jag blir inte kär lätt och blir jag det så är det på riktigt.
Då kan jag inte bara släppa mina känslor, om jag blivit kär.
Dom säger allt som krävs till slut. Dom leker med en länge och säger saker man vill höra.

"Jag håller på och faller för dig, jag saknar dig... håller på att bli så kär"


Ja men dom lindar en runt fingret, spelar mänskliga och djupa.
Dom visar känslor och dom säger tydligt, "Men jag är inte sån, du kan lita på Mig".

Med tiden så manipuleras man av att man KAN lita på denne.
Den försöker inte ens göra så många försök med att kyssa en tex.
Med tiden faller man för dom eftersom man litar på deras ord.
När dom väl fångat in en och kanske fått en i säng... Så hör man att dom går hem med en annan tex.
Man konfronterar dom och plötsligt är dom inte Alls ens redo för nått.
Då har dom Redan gått vidare och där står man.... nykär och ensam!

Sen att höra killar prata om hur dom gör och vad dom säger,
för att just fånga henne och sen släppa henne... det gör mig arg!



Fotnot:
PS. När jag diskuterar så är det så klart aldrig ALLA det rör.
Men även ni bra killar kanske känner igen att det är vanligt, även om Alla inte är såna.

2 kommentarer:

Emil sa...

De känns ju jätte bra att du ser alla på samma sätt. Jag skulle inte se att jag e en sådan, men de kanske jag e? Tror inte att man ska dömma alla rakt av. Det finns en jävla massa dåliga människor i världen, mende betyder inte att alla e dåliga. O de du sa om att killar pratar, jag kan garantera dig om att jag har hört otroligt många tjejer om att dom gör samma sak me killar. Så de kanske e personens mentalitet som avgör inte könet?

Kram

Josefina sa...

Nej nej, inte ALLA :)
De som är bra är dessutom oftast upptagna.

Många tjejer är också självklart såna. Men riktade mig in mer på killar, då det är mer i fokus för Min del :)

Ja jösses, detta ämnet är ju stort om man ska se alla kön, vinklar osv, men i mitt fall, så är jag just besviken över hur killar kan ha ett spel för just jakten.
Att jag hört dom prata om det öppet och sitter och skrattar åt hur coola dom är som gör det.
De tjejer jag vet som ligger runt lite och har sig, dom träffar ofta killar som inte vill mer än ett one night, precis som dom. Så hur dom lindar in en svårflörtad kille till att tro att hon vill mer än sex och sen gå, fast hon säger allt annat. Det har jag inte hört så mkt, men självklart Finns det.

Ja detta kan man diskutera hur långt som helst, men jag blev bara så besviken då jag hörde allt detta överallt om just Killar.

Kram