torsdag 29 april 2010

Är det Nu jag ska stressa??

.

Imorn kommer rörmokaren... har också sovit ut idag.
Nu när allt flyter på, så behöver man plötsligt tänka på Valborg!!
Imorn är det sista april och då ska Valborg firas! Valborgsmässafton imorn.

Här kan man se Vart och när det är eldar runt om i stan:
Valborgsmässafton - Norrköping



Skulle kunna dra till grillning först, och sen iväg mot Folkparken....
Men frågan är hur jag både hinner Och gör med Wilmer....
Att lämna honom på grillningen, medan jag sticker ensam till Folkparken,
det blir ju en sån här dag lättare sagt än gjort.
För det första så är det ett barn med på grillningen (Wilmer's största osäkerhet i livet)
och sen är det fyrverkerier överallt titt som tätt, över stan (kan bli en riktig panikupplevelse).


Folkparken 2009


Mina grundplaner i några veckor nu, har varit att se Birro, plus elden i Folkparken..
Samt att jag ska se på jänkarnas 1 Maj kortege.
Men nu krockar plötsligt lite bjudningar, ihop med mina grundplaner....
Känner mig mkt stressad bara jag tänker på Valborg.....

 
 
Tänker så klart mkt på Wilmer också!
Han bör vara hemma under kvällen, med tanke på att det kommer vara fyrverkerier överallt.
Tar jag med honom på grillningen så kommer han vara stressad nog, 
av barn och att det händer mkt nytt, så kommer behöva vara lugn för hans skull. 
Behöver vara stöd för honom i hans stress.
För mkt ute för hans del, kommer stressa upp honom enormt, en dag som den.

Enkla grundplaner, känns nu mer som om allt åker karusell i skallen!
Måste till systemet också, för skåla, kommer jag absolut göra!
Vad ska jag ha på mig sen då?? Inte hunnit förbereda tvätt eller nått,
för det har vart rörmokare, fastighetsgubbe och agility som tagit över dagarna....

*GAAAAAHHHHH*

Inga kommentarer: