onsdag 10 mars 2010

Se llama obsesión

.
Finns en låt jag gillar....
Den är på latinsk så klart och jag känner igen texten till verkligheten!

Ni kan ju inte lantiska språket, jag har läst det
och min först kille pratade flytanade spanska.
Jag kan inte flytande, men kan ofta pussla samman
en översättning med mina kunskaper ändå...

Refrängen på låten nedan, är inte alls svår tex.
 
 

Men Hur som helst....

Tycker låten känns rätt så verklig faktiskt!
Se en sammanfatt översättning nedan:
 



 
 
Han sjunger i låten om hur han känner till henne.
Hur han kan vänta in henne och hur han kan älska henne..
Hon besvarar i refrängen att det där är inte kärlek.
Det du känner heter Besatthet!
Hon menar på att han har en inre illusion,
som gör att han gör som han gör.. För så fungerar hjärtat.


Killen sjunger vidare att han ville ringa för att dämpa sin ångest...
Att han står och väntar vid hennes skola,
med sin lyxiga bil och sina påkostade kläder...
Men hon struntar i honom...

Han får till slut tag i hennes nummer....
Hon svarar inte...
Han provar personsökare, men misslyckas.....
Allt Han vill är att hon hör hans ord.


Då sjunger hon igen att det där är inte kärlek!
Det där är något som kallas besatthet!

Inga kommentarer: